Genel Bilgi
Kod | SUF223 |
Ad | Balık Davranışları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYSEL ŞAHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYSEL ŞAHAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı hayvan davranışlarının dinamikleri ve evrimsel kökenleri, davranışta kalıtım ve çevre; balıkta davranış türleri ve başlıca sosyal davranışlar konusunda öğrenciye bilgi ve bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Hayvan davranışları konusunda genel kavramlar, dogal seleksiyon ve seksüel seleksiyon; balık davranışlarında kalıtım ve çevre; balıklarda duyu organları ve balığın davranışları üzerindeki rolleri; balıklarda kur yapma, rekabet, saldırganlık, territoryal, sürü oluşturma, beslenme, göç ve savunma davranışları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
Güncel dergi ve haberler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hayvan davranışlarının temel mekanizmalarını kavrar. |
ÖÇ02 | Temel hayvan davranışlarının evrimsel kökenlerini açıklar |
ÖÇ03 | Hayvan davranışlarında kalıtım ve çevre etkileşimini analiz eder. |
ÖÇ04 | Doğal ve seksüel seleksiyon mekanizmaları açıklar. |
ÖÇ05 | Balıklarda temel sosyal davranış çeşitlerini kavrar. |
ÖÇ06 | Hayvan davranışlarından edindiği bilgilerini balık avcılığı ve kültür balıkçılığına maniple eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içerigi konusunda özet bilgi verilmesi | öğrenci ders notu ile gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hayvan davranislari tanimi ve tarihçesi, dogal seleksiyon kavrami | ders notunu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Baliklarda sosyal davranislar ve çesitleri | ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Hayvan davranislarinda kalitim ve içgüdü | ders notu ve önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Baliklarda seksüel seleksiyon | ders notu ve önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Baliklarda üreme ve kur yapma davranislari | ders notu ve önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Baliklarda aile yasami ve ebevyn bakimi | ders notu okuma, webten kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Baliklarda rekabet ve kavga | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | baliklarda üreme stratejileri, tek ve çok eslilik, | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Baliklarda territoryal davranislar | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Baliklarda sürü davranislari | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Baliklarda duyu organlari ve balik davranislari üzerindeki etkileri | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Gel-git zonunda yasayan baliklarin davranislari | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Ev ödevlerinin değerlendirilmesi | ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |