Genel Bilgi
| Birim | SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ |
| SU ÜRÜNLERİ MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | SUF227 |
| Ad | Su Kuşları Sürüngen ve Memeliler |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CANAN TÜRELİ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CANAN TÜRELİ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sucul omurgalı canlılar hakkında temel bilgileri kazanmak ve mesleki uygulamalarında kullanabilmektir
Dersin İçeriği
Kordalıların genel özellikleri, sucul ortamda yaşayan Aves -kuşlar, Reptilia -sürüngenler ve Mammalia -memeliler'in genel özellikleri, biyolojileri ve sınıflandırılmaları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kuru, M. Omurgalı Hayvanlar (5. Baskı). Palme Yayıncılık, Ankara, 841 s. (1999).
Notlar
Demirsoy, A. Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Anamniyota (Cilt 3, Kısım 1). Hacettepe Üniversitesi Yayınları, A/55, Meteksan A.Ş., Ankara, 684 s (1988) Demirsoy, A. Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Amniyota (Cilt 3, Kısım 2). Meteksan A.Ş., Ankara, s. 942 ((1992).
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Omurgalı canlıların sınıflandırılmasında kullanılan prensipleri genel olarak açıklar |
| ÖÇ02 | Sucul omurgalı gruplar hakkında basit , temel biyolojik bilgiyi verir |
| ÖÇ03 | Sucul kuşlar sürüngenler ve memeli grupları ayırt eder |
| ÖÇ04 | sucul omurgalıların ekonomik ve ekolojik önemini açıklar |
| ÖÇ05 | Nesli tükenmekte olan sucul omurgalı gruplarını ayırt eder,koruma ve kontrol için gerekli bilgileri sıralar |
| ÖÇ06 | Chordata (Sırt İplikliler) Şubelerini belirtir |
| ÖÇ07 | Omurgalı konularını güncel hayata uyarlar |
| ÖÇ08 | Omurgalı Sınıfları ile ilgili veri tabanını araştırabilme ve elde ettiği bilgileri sözlü ya da yazılı aktarır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 3 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 4 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 2 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | 3 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
| PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 2 |
| PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Kordalıların genel özellikleri ve alt sistematik gruplar | Powerpoint sunu 1. hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Vertebrata (omurgalılar) nın genel özellikleri | Powerpoint sunu 2. hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Sınıf: Reptilia-Sürüngenlerin karakteristik özellikleri | Powerpoint sunu 3. hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Sınıf: Reptilia-Sürüngenlerin sınıflandırılması | Powerpoint sunu 4. hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Takım: Chelonia (testudines) kaplumbağalar | Powerpoint sunu 5. hafta, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Tatlısu ve Deniz kaplumbağalarının sınıflandırılması | Powerpoint sunu 6. hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Deniz kaplumbağalarının sahillerimizde yuvalama alanları ve koruma | Powerpoint sunu 7. hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Takım: Crocodylia-Timsahlar | Powerpoint sunu 8. hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Sınıf:Aves (kuşlar) in karakteristik özellikleri | Powerpoint sunu 9. hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Kuşlarda davranış ve göç | Powerpoint sunu 10. hafta, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Sucul kuşların sınıflandırılması | Powerpoint sunu 11. hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Sınıf: Mammalia (memeliler) nın karakteristik özellikleri | Powerpoint sunu 12. hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Deniz memelileri-1 | Powerpoint sunu 13. hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Deniz memelileri-2 | Powerpoint sunu 14. hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dönem sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dönem sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||