SUF227 Su Kuşları Sürüngen ve Memeliler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF227
Ad Su Kuşları Sürüngen ve Memeliler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CANAN TÜRELİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CANAN TÜRELİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sucul omurgalı canlılar hakkında temel bilgileri kazanmak ve mesleki uygulamalarında kullanabilmektir

Dersin İçeriği

Kordalıların genel özellikleri, sucul ortamda yaşayan Aves -kuşlar, Reptilia -sürüngenler ve Mammalia -memeliler'in genel özellikleri, biyolojileri ve sınıflandırılmaları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kuru, M. Omurgalı Hayvanlar (5. Baskı). Palme Yayıncılık, Ankara, 841 s. (1999).

Notlar

Demirsoy, A. Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Anamniyota (Cilt 3, Kısım 1). Hacettepe Üniversitesi Yayınları, A/55, Meteksan A.Ş., Ankara, 684 s (1988) Demirsoy, A. Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Amniyota (Cilt 3, Kısım 2). Meteksan A.Ş., Ankara, s. 942 ((1992).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Omurgalı canlıların sınıflandırılmasında kullanılan prensipleri genel olarak açıklar
ÖÇ02 Sucul omurgalı gruplar hakkında basit , temel biyolojik bilgiyi verir
ÖÇ03 Sucul kuşlar sürüngenler ve memeli grupları ayırt eder
ÖÇ04 sucul omurgalıların ekonomik ve ekolojik önemini açıklar
ÖÇ05 Nesli tükenmekte olan sucul omurgalı gruplarını ayırt eder,koruma ve kontrol için gerekli bilgileri sunar
ÖÇ06 Chordata (Sırt İplikliler) Şubelerini belirtir
ÖÇ07 Omurgalı konularını güncel hayata uyarlar
ÖÇ08 Omurgalı Sınıfları ile ilgili veri tabanını araştırabilme ve elde ettiği bilgileri sözlü ya da yazılı aktarır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ23 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kordalıların genel özellikleri ve alt sistematik gruplar Powerpoint sunu 1. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Vertebrata (omurgalılar) nın genel özellikleri Powerpoint sunu 2. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sınıf: Reptilia-Sürüngenlerin karakteristik özellikleri Powerpoint sunu 3. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sınıf: Reptilia-Sürüngenlerin sınıflandırılması Powerpoint sunu 4. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Takım: Chelonia (testudines) kaplumbağalar Powerpoint sunu 5. hafta, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tatlısu ve Deniz kaplumbağalarının sınıflandırılması Powerpoint sunu 6. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Deniz kaplumbağalarının sahillerimizde yuvalama alanları ve koruma Powerpoint sunu 7. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Takım: Crocodylia-Timsahlar Powerpoint sunu 8. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Sınıf:Aves (kuşlar) in karakteristik özellikleri Powerpoint sunu 9. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Kuşlarda davranış ve göç Powerpoint sunu 10. hafta, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sucul kuşların sınıflandırılması Powerpoint sunu 11. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Sınıf: Mammalia (memeliler) nın karakteristik özellikleri Powerpoint sunu 12. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Deniz memelileri-1 Powerpoint sunu 13. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Deniz memelileri-2 Powerpoint sunu 14. hafta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları dönem sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları dönem sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:45