Genel Bilgi
Kod | SUF225 |
Ad | İşletme Yönetimi ve Organizasyonu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OĞUZ TAŞBOZAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OĞUZ TAŞBOZAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri işletmelerinin yönetimi hakkında temel bilgiler
Dersin İçeriği
Su ürünleri işletmeleri yönetimi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notu, ilgili bilimsel makaleler
Notlar
ders notu, ilgili bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ürünleri işletmeleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ02 | İşletmelerin çeşitleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ03 | Su ürünleri işletmelerinin yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanır |
ÖÇ04 | Su ürünleri işletmelerinin organizasyonu konusunda bilgi ve beceri kazanır |
ÖÇ05 | Farklı yetiştiricilik teknikleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ06 | Personelin yönetimi konusunda beceri kazanır |
ÖÇ07 | Ürün alımı ve satışı konusunda bilgi edinir |
ÖÇ08 | Ürünlerin pazarlanması ve reklam konusunda bilgi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su ürünleri işletmeleri hakkinda temel kavramlar | Ders konusu ile ilgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Su ürünleri işletmeleri hakkında temel kavramlar 2 | Ders konusu ile ilgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Su Ürünleri işletme çeşitleri | Ders konusu ile ilgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Su Ürünleri işletme çeşitleri hakkında temel bilgiler | Ders konusu ile ilgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kuluçkahaneler | Ders konusu ile ilgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kuluçkahaneler 2 | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması, odev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Kafes işletmeleri | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması, odev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
8 | Ara sınav | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Su ürünleri işleme üniteleri | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Su ürünleri işletme çeşitlerine göre yönetim ve organizasyon | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İşletme çeşitlerine göre yönetim ve organizasyon | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İşletme çeşitlerine göre yönetim ve organizasyon 2 | Ders konusu ile ilgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İşletme çeşitlerine göre yönetim ve organizasyon 3 | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | İşletme çeşitlerine göre yönetim ve organizasyon 4 | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve kaynak tarama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders konusu ile ilgili notların okunması ve sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |