Genel Bilgi
Kod | SUF313 |
Ad | Su Ürünleri İşletmelerinde Sağlık Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ARGUN AKİF ÖZAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ARGUN AKİF ÖZAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri isletmelerinde saglik sorunu çiktiginda izlenecek yol ve korunma önlemlerinin alinabilmesi, saglik sorunu yaratacak canli ve cansiz etmenlere karsi isletmenin monitorize olmasinin saglanmasi, sertifikasyon ve izleme yapilabilmesi.
Dersin İçeriği
Su ürünleri isletmelerinde hastalik veya saglik sorunu yaratabilecek etmenlerin belirlenmesi, saglik sorunu olusan bir isletmede yapilacak alan çalismasi, çevresel parametrelerin düzenlenmesi, profilaktif önlemler, asi ve dezenfeksiyon çalismalari, Medikamentler; kullanimlari ve çevreye etkileri, isletmelerde monitorize çalismlar.
Dersin Ön Koşulu
önkoşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
balık hastalıkları ders kitabı, Su Ürünleri işletmelerinde Sağlık Yönetimi ders notları
Notlar
internet ve kütüphane olanaklarından yararlanma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersi alan öğrenci; Su Ürünleri İşletmelerinde karşılaşılabilecek olan sağlık problemlerine aktif olarak çözüm ve öneri getirir |
ÖÇ02 | İşletmelerde karşılaşılacak olası sağlık sorunlarının belirlenmesinde her türlü alan ve laboratuvar bulgusunu kullanır. |
ÖÇ03 | İşletmelerde sağlık yönetiminin moniterize olmasını sağlar |
ÖÇ04 | işletmelerde oluşan sağlık sorunlarını yerinde inceleyerek, notlarını alıp, uygun çözüm yollarını araştırır |
ÖÇ05 | bir su ürünleri işletmesinde gerekli kayıtların nasıl alınacağını ve nasıl kullanılacağını bilir |
ÖÇ06 | bir su ürünleri işletmesinde sanitasyon,eradikasyon ve profilaksinin önemini bilir, gerekli tedbirleri değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su ürünleri isletmelerinin tanimi | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Su ürünleri isletmelerinde alan çalismasi | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Örnek alimi ve gönderme | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Isletmelerde çevresel parametrelerin izlenmesi ve önemi | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Isletmelerde profilaksi | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Isletmelerde amonyak birikimi, zararlari ve önlenmesi | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Saglik sorunlarinda medikament uygulamasi ve halk sagligi yönünden önemi | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Vize sinavi | Ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Asi ve uygulama yöntemleri | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Zoonozlarin tanimi ve önemi | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dezenfeksiyon ve sterilizasyonun önemi ve uygulamasi | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bildirilmesi zorunlu hastaliklar ve karantina uygulamalari | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hastaliklarda tani yöntemleri | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Laboratuvar teknikleri | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Mevzuat bilgileri,Rapor hazırlama | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yıl sonu sınavı | Ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl sonu sınavı | Ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |