SUF301 Akvaryum Balıkları Yetiştiriciliği

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF301
Ad Akvaryum Balıkları Yetiştiriciliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı akvaryum sistemleri ve dizaynı; su kalitesi ve kontrolü; akvaryum balıklarının tanıtılması, üretilmesi, beslenmesi ve taşınmasi konularında ögrenciye bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Akvaryum sistemleri ve düzenlenmesi, çevresel faktörler ve kontrolü; başta Poecillidae, Cyprinidae, Anabantidae and Cichlidae aileleri olmak üzere akvaryum balıklarının tanıtılması, üretilmesi, beslenmesi ve taşınması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

bütün yöntemleri ile akvaryum kitabı, Yeni Başlayanlar İçin Tatlı Su Akvaryumları

Notlar

Balık ve Akvaryum Bakım Kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pek çok akvaryum balık türlerini ayırt eder, onların biyolojilerini bilir ve eşey ayrımlarını yapar.
ÖÇ02 Bir akvaryum balığı işletmesinin yer seçimi ve planlanması konusunda doğru ve sağlıklı karar verir.
ÖÇ03 Akvaryum yapımını ve düzeneğini kurmasını becerir.
ÖÇ04 Su kalitesi parametreleri ve aralarındaki ilişkileri analiz eder
ÖÇ05 Pek çok akvaryum balığı türünün üretimini, bakımını ve beslenmesi yapar.
ÖÇ06 Balıkların taşınması ve anestezi edilmesinin üstesinden gelir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ23 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tüm dersin içerigi konusunda özet bir bilgi verilmesi öğrenci ders notu ile gelir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Akvaryum baliklarinin genel özellikleri, piyasa talepleri, Akvaryum baligi üretim isletmesi kurulmasinda yer seçimi ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Cam akvaryum yapim teknikleri, beton havuzlarin teknik özellikleri, havalandirma ve filtrasyon ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Akvaryum baliklarinda beslenme, yemler, canli yemler ve bunlarin basit üretim teknikleri ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Akvaryum sistemlerinde çevresel etmenler ve yönetimi ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 resürküle sistemler ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Doguran akvaryum balıkları ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Poecilidae baliklari yetistiriciligi ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Sazangiller ders notunu okuma, webten kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Sazangiller yetistiriciligi ders notunu okuma, webten kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Anabantidae ve Çöpçü baliklari yetistiriciligi ders notunu okuma, webten kaynak taraması ve ev ödevi haazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Cichlidae yetistiriciligi Önerilen kaynakları okuma, Deneme akvaryumlarının izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 Balik tasimacaligi, balik kayip ve ölüm nedenlerine yaklasim. Yetistiricilikte kullanilan medikamentlerin kullanim ve hesaplanma yöntemleri Önerilen kaynakları okuma, Deneme akvaryumlarının izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Ev ödevlerinin değerlendirilmesi ev ödevi hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:47