Genel Bilgi
Kod | SUF301 |
Ad | Akvaryum Balıkları Yetiştiriciliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı akvaryum sistemleri ve dizaynı; su kalitesi ve kontrolü; akvaryum balıklarının tanıtılması, üretilmesi, beslenmesi ve taşınmasi konularında ögrenciye bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Akvaryum sistemleri ve düzenlenmesi, çevresel faktörler ve kontrolü; başta Poecillidae, Cyprinidae, Anabantidae and Cichlidae aileleri olmak üzere akvaryum balıklarının tanıtılması, üretilmesi, beslenmesi ve taşınması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
bütün yöntemleri ile akvaryum kitabı, Yeni Başlayanlar İçin Tatlı Su Akvaryumları
Notlar
Balık ve Akvaryum Bakım Kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pek çok akvaryum balık türlerini ayırt eder, onların biyolojilerini bilir ve eşey ayrımlarını yapar. |
ÖÇ02 | Bir akvaryum balığı işletmesinin yer seçimi ve planlanması konusunda doğru ve sağlıklı karar verir. |
ÖÇ03 | Akvaryum yapımını ve düzeneğini kurmasını becerir. |
ÖÇ04 | Su kalitesi parametreleri ve aralarındaki ilişkileri analiz eder |
ÖÇ05 | Pek çok akvaryum balığı türünün üretimini, bakımını ve beslenmesi yapar. |
ÖÇ06 | Balıkların taşınması ve anestezi edilmesinin üstesinden gelir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tüm dersin içerigi konusunda özet bir bilgi verilmesi | öğrenci ders notu ile gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akvaryum baliklarinin genel özellikleri, piyasa talepleri, Akvaryum baligi üretim isletmesi kurulmasinda yer seçimi | ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Cam akvaryum yapim teknikleri, beton havuzlarin teknik özellikleri, havalandirma ve filtrasyon | ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Akvaryum baliklarinda beslenme, yemler, canli yemler ve bunlarin basit üretim teknikleri | ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Akvaryum sistemlerinde çevresel etmenler ve yönetimi | ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | resürküle sistemler | ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Doguran akvaryum balıkları | ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Poecilidae baliklari yetistiriciligi | ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Sazangiller | ders notunu okuma, webten kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sazangiller yetistiriciligi | ders notunu okuma, webten kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Anabantidae ve Çöpçü baliklari yetistiriciligi | ders notunu okuma, webten kaynak taraması ve ev ödevi haazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Cichlidae yetistiriciligi | Önerilen kaynakları okuma, Deneme akvaryumlarının izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Balik tasimacaligi, balik kayip ve ölüm nedenlerine yaklasim. Yetistiricilikte kullanilan medikamentlerin kullanim ve hesaplanma yöntemleri | Önerilen kaynakları okuma, Deneme akvaryumlarının izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ev ödevlerinin değerlendirilmesi | ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |