SUF325 Balık Yem Teknolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF325
Ad Balık Yem Teknolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amaci ögrencilerin yem teknolojisi, yem çesitleri, temel ve komplex ham maddeler hakkinda bilgi edinmesi, yem formulasyonun analizi yapabilmesini ve degerlendirmesi, kültürü yapilan farkli türlerin yem formulasyonlarini tanimasini, temel besleme ve alternatif lipit ve protein kaynaklarini tanimasini saglamaktir.

Dersin İçeriği

Yemin tanimi, yemlerin siniflandirilmasi, pellet yemler, ekpanded yemler, ekstrüde yemler, yem katki maddeleri, karma yem üretimi ve yem analiz teknikleri, yemlerin depolanmasi, hayvansal orijinli ham maddeler, protein ve lipit kaynaklari, tek hücre proteinleri, diger katki maddeleri, yemin yapisi ve sindirilebilirligi, temel yem formulasyonu, alternatif protein ve lipit kaynaklari.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-Balık Besleme (https://www.elsevier.com/books/fish-nutrition/hardy/978-0-12-819587-1) 2-Yem Formulasyonu (Sergio F. Nates) Link (https://www.sciencedirect.com/book/9780128008737/aquafeed-formulation)Balık ve Karideslerde 2-Besin ihtiyaçları (https://nap.nationalacademies.org/catalog/13039/nutrient-requirements-of-fish-and-shrimp) 3-Towards Sustainable Fish Feed Production Using Novel Protein Sources 4-Dietary Nutrients, Additives, and Fish Health

Notlar

1-Aquaculture Nutrition: Gut Health, Probiotics and Prebiotics 2-HANDBOOK ON INGREDIENTS FOR AQUACULTURE FEEDS


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Balık yem teknolojisi ile ilgili problemleri belirler ve çözümler üretir
ÖÇ02 Bir fikri analiz edip projelendirip sürdürülebilir çözümleri sınıflandırır
ÖÇ03 Ekip çalışmasına uygun şekilde projelendirme yapar
ÖÇ04 Balık yem formulayonunu bilir.
ÖÇ05 Küresel yem sektörünü bilir
ÖÇ06 Farklı su canlılarıın yemlerini sınıflandırabilir.
ÖÇ07 Ekstrüderin çalışma prensiplerini açıklayabilir.
ÖÇ08 Alternatif ham madde kaynaklarını yorumlar.
ÖÇ09 Yem formulasyonlarını karşılaştırabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ23 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yem tanimi, Ders Notları, Sunumlar ve ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
2 yemlerin siniflandirilmasi, pellet yemler, ekpanded yemler, ekstrüde yemler I Ders Notları, Sunumlar ve ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
3 yemlerin siniflandirilmasi, pellet yemler, ekpanded yemler, ekstrüde yemler II Ev ödevi ve grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 yem katki maddeleri, Ders Notları, Sunumlar ve ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma
5 karma yem üretimi ve yem analiz teknikleri, Ev ödevi ve grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Hayvansal orijinli ham maddeler, protein ve lipit kaynaklari, Sunumlar, ev ödevi ve grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Tek hücre proteinleri, diger katki maddeleri Ders Notları ve Sunumlar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ders Notları, Sunumlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yemin yapisi ve sindirilebilirligi, Ders Notları, ev ödevi ve grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Yem formulasyonu I Ev ödevi ve grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Yem formulasyonu II Ev ödevi ve grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Yem formulasyonu III Ev ödevi ve grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Alternatif protein lipit kaynaklari Ders Notları, Sunumlar ve ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Alternatif lipit kaynaklari I Ders Notları, Sunumlar ve ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Alternatif lipit kaynakları II Ders Notları, Sunumlar ve ev ödevleri Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:47