Genel Bilgi
Kod | SUF407 |
Ad | Av Araçları ve Avlama Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye ve dünyada kullanilan av araç ve yöntemlerinin tanitilmasi, siniflandirilmasi ve sürdürülebilir balikçilik için uygun takim ve yöntemlerin seçilmesi için bilgi ve deneyim sahibi olmaktir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriginde, su ürünleri avciliginda kullanilan av araçlari, oltalar, aglar, uzatma aglari, trol, girgir, kiyi sürütme aglari, ag dalyanlar, kaldirma aglari, tuzaklar, elle kullanilan av araçlari, yardimci araç ve gereçler ana basliklari altinda; dünya ve Türkiye balikçilik sektörünün yapisi, av araçlarinin siniflandirilmasi, olta malzemeleri, olta çesitleri, paragatlar, ag malzemeleri, uzatma agi tipleri, trolün bölümleri, trol mekanizasyonu, trol tipleri, girgir agi teknik özellikleri, girgir mekanizasyonu, kiyi sürütme takimlarinin teknik özellikleri, sepetler, kapanlar, pinterler vb. av araçlari ile tüm bu av araçlarinin avlama yöntemleri ayrintili olarak tanitilmaktadir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Av Araçları ve Avlama Teknolojisi. 1993. ÇELİKKALE. M., S., DÜZGÜĞNEŞ. E., CANDEĞER. A.,İ F. Karadeniz Teknik Üniversitesi Basımevi TRABZON
Notlar
internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilir balıkçılık için av takımlarının ve yöntemlerinin bilgi ve becerisine sahip olur. |
ÖÇ02 | Av araçları ve yöntemlerinin sınıflandırılması bilgi ve becerisine sahip olur. |
ÖÇ03 | Av araçları ve yöntemleri bilgisini kullanarak problemleri çözer. |
ÖÇ04 | Av araç ve avlama yöntemlerini su ürünleri mühendisliğinin diğer alanlarına (yetiştiricilik, biyolojik örneklemeler, vb.) da uyarlar ve karşılaştığı problemleri av araç ve avlama yöntemlerini kullanarak çözümler. |
ÖÇ05 | Av aracı dizaynı yapar |
ÖÇ06 | Av araç ve yöntemlerini kullanırken çevre bilincine sahip olur |
ÖÇ07 | Bilgiye ulaşma, iletişim, veri toplama bilgisayar kullanarak kayıt, sınıflandırma istatistik analiz, grafikleme, tablolama raporlandırma yeteneklerine sahip olmak. |
ÖÇ08 | Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris. | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Balikçilik ve balikçiligi etkileyen faktörler. | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Av araçlarinin ve avlama yöntemlerinin siniflandirilmasi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Araçsiz avcilik, ödev | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Basit araçlarla avcilik | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bayilticilarla avcilik. Elektirikle avcilik. | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tuzaklarla avcilik. | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Olta ve pareketalarla avcilik | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Uzatma aglariyla avcilik, ödev | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kiyi sürütme aglariyla avcilik | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Trol aglariyla avcilik | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çevirme aglariyla avcilik | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dalyan avciligi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Özel avlama yöntemleri | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |