SUF413 Balık Islahı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF413
Ad Balık Islahı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Balık yetiştiriciliğinde verimliliği etkileyen en önemli faktörlerden olan ıslah konusunu balığa özgü olarak tanıtmak

Dersin İçeriği

Balık ıslahının amacı ve kapsamı, kalitatif ve kantitatif fenotipler, genotipik ve çevresel faktörler, bir populasyonun genetik yapısı (Hardy-Weinberg dengesi), genotipik ve çevresel varyans, akrabalar arası benzerlik, kalıtım derecesi, seleksiyon, saf değiştirme ve melezleme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

DÜZGÜNEŞ, O., ELİÇİN, A., AKMAN, N., 1991. Hayvan Islahı. A.Ü. Ziraat Fak.Yayınları:1212. Ders Kitabı:349,ANKARA.

Notlar

TAVE, D., 1986. Genetics for Fish Hatchery Managers. AVI Publishing Company İns. West Port USA. PURDOM, C.E., 1995. Genetic and Fish Breeding. Ministry of Aquaculture, Fisheries and Food Fisheries Laboratory Lowestoft, Suffolk, UK.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Balık yetiştiriciliğinde ıslah prensiplerini uygulayarak verimliliği artırma becerisini kazandırır
ÖÇ02 Islah konuları ile ilgili problemleri saptar
ÖÇ03 problemlerin çözümüne yönelik çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak sonuçları değerlendirir
ÖÇ04 Islah konusunda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, sorunların çözümüne katkıda bulunur
ÖÇ05 Balık ıslahı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
ÖÇ06 Genetik ve ıslah arasındaki bağlantıyı kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ23 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Balık Islahının Amacı ve Kapsamı Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kalitatif Fenotip Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Kantitatif Fenotip Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Genotipik ve Çevresel Faktörler Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bir Populasyonun Genetik Yapısı (Hardly Weinberg Dengesi) Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Genotip ve Çevresel Varyans I Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Genotip ve Çevresel Varyans II Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Akrabalar Arası Benzerlik Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Kalıtım Derecesi I Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
11 Kalıtım Derecesi II Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
12 Seleksiyon Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Saf Yetiştirme ve Melezleme I Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Saf Yetiştirme ve Melezleme II Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Saf Yetiştirme ve Melezleme III Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Final sınavı Yazılı sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Yazılı sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:48