Genel Bilgi
Kod | MAT106 |
Ad | Matematik II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT GÜNDOGDU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Trigonometri, Dizi ve Seriler, Türev, Fonksiyonlarin Grafikleri, Integral, Matris ve Determinant kavramlarinin temelini matematiksel düsünce gücünü kullanarak ögretmek.
Dersin İçeriği
Trigonometri, Diziler,Türev Ve Türevin Geometrik Anlami, Türev Alma Kurallari Ve Yüksek Basamaktan Türevler, Türevin Uygulamasi, Fonksiyonlarin Degisimlerinin Ve Grafiklerinin Incelenmesi, Üssel Ve Logaritmik Fonksiyonlarin Grafikleri, Belirsiz Sekillerin Limitlerinin Alinmasi, Belirsiz Integral, Belirli Intgral
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar Diger Kaynaklar
Notlar
Prof. Dr. Mustafa Balcı- Genel Matematik-1 Prof. Dr. Mustafa Balcı- Genel Matematik-2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meslekte ve diğer konulardaki problemleri matematiği kullanarak çözer. |
ÖÇ02 | Meslekte ve diğer konularda gerekli olan matematiksel düşünce sistemini geliştirir. |
ÖÇ03 | Gerçek yaşamda karşılaşılan disiplinler arası problemlerin çözümünde matematiği kullanabilme becerisini arttırır. |
ÖÇ04 | Matematiksel mantığı kavrar |
ÖÇ05 | Matematiksel yaklaşım yardımıyla Su Ürünlerindeki problemleri nasıl çözeceğini kavrar |
ÖÇ06 | Problemler arasında neden sonuç ilişkisi kurma becerisini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | GIRIS | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | TRIGONOMETRI | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | DIZILER | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | SERILER | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | TÜREV VE TÜREVIN GEOMETRIK ANLAMI | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | YÜKSEK BASAMAKTAN TÜREVLER | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | TÜREVIN UYGULAMASI | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | ARA SINAV | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | FONKSIYONLARIN DEGISIMLERININ VE GRAFIKLERININ INCELENMESI | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Üssel ve logaritmik fonksiyonlarin grafikleri | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Belirsiz sekillerin limitlerinin alinmasi | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Belirsiz integral | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Belirli integral | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Matrisler | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Determinant | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | FİNAL | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Bütünleme | Bütünleme sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |