Genel Bilgi
Kod | SUF226 |
Ad | İhtiyoplanktona Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SİNAN MAVRUK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amaci ögrencileri planktonik organizmalar ihtiyoplankton konusunda bilgilendirerek; balik yumurta ve larvalarinin tanimlanmasi, siniflandirilmasi, tipik ve morfolojik özellikleri, fekondite ve ilgili parametrelerle iliskileri, gelisim evreleri, örneklenmesi, korunmasi
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği öğrencileri planktonik organizmalar ve ihtiyoplankton konusunda bilgilendirerek; balık yumurta ve larvalarının tanımlanması, sınıflandırılması, tipik ve morfolojik özellikleri, fekondite ve ilgili parametrelerle ilişkileri, gelişim evreleri, örneklenmesi, korunması ve saklanması, larvaların davranışları ve göçleri konularını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar, Fuiman L.A., Werner R.G. (2002) The Unique Contributions of Early Life Stages. Blackwell Science.
Notlar
Mavruk S., Avşar D. (2017) Distribution dynamics of ichthyoplankton and recruitment hypotheses. Ege Univ. J. Fish. Aquat. Sci. 34, 355–361.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Planktonik organizmalar arasından ihtiyoplanktonu ayırd eder |
ÖÇ02 | Şekil ve morfolojileri itibariyle balık yumurtalarını tanımlar |
ÖÇ03 | Balık larvalarını şekil ve morfolojik olarak tanımlar |
ÖÇ04 | Balık yumurta ve larvalarının nasıl örnekleneceğini gösterir |
ÖÇ05 | Balık larvalarının davranışlarını açıklar |
ÖÇ06 | Balıklarda ergin bireylerle yumurta ve larvaların göç şablonunu ayırd eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris, Planktonik Organizmalar | Ders Kitabı: 1-3. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ihtiyoplankton | Ders Kitabı: 3-14. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yumurtalarin Sekli ve Morfolojisi | Ders Kitabı: 14-18. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yumurtalarin Siniflandirilmasi | Ders Kitabı: 19-24. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yumurtalarin Gelisim Safhalari | Ders Kitabı: 25-36. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yumurtalarin Tanimlanmasi | Ders Kitabı: 36-42. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Larval Gelisim | Ders Kitabı: 42-49. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav İçin Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Larvalarin Yapisal Özellikleri | Ders Kitabı: 49-52. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Larvalarin Tanimlanmasi | Ders Kitabı: 52-61. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ihtiyoplanktonun Örneklenmesi | Ders Kitabı: 62-72. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Örnekler, Elde Edilmesi, Korunmasi ve Saklanmasi | Ders Kitabı: 73-79. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Balik Larvalarinda Davranis ve Kisa Sinav | Ders Kitabı: 80-86. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Balik Yumurta ve Larvalarinda Dagilim | Ders Kitabı: 87-92. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Balık Larvalarında Göç | Ders Kitabı: 93-98. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |