Genel Bilgi
Kod | SUF314 |
Ad | Sucul Ortamda Bitki Kontrol Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sulak alanlardaki istenmeyen bitkilerle mücadele yöntemlerini ögrenmek.
Dersin İçeriği
Sucul ortamda bitki gelisimi; islevleri; siniflandirilmasi(su üstü-yüzen yaprakli-sualti, tek hücreli-ipliksi algler); bitki kontrol yöntemleri(mekanik-çevresel-biyolojik-kimyasal); örnek problemler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Anonim 2015. TÜRKİYE İSTİLACI BİTKİLER KATALOĞU. GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü Bitki Sağlığı Araştırmaları Daire Başkanlığı, ISBN: 978-605-9175-05-0 Anonim 2009. SU YABANCIOTLARI Yayılış Alanları, Yaşamları, Çevresel İlişkileri, Sorunları ve Savaşım Yöntemleri. T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI DEVLET SU İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İşletme ve Bakım Dairesi Başkanlığı Çevik, F., 2022. Sucul Ortamda Bitki Kontrol Yöntemleri Ders Notları
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su bitkilerinin ekosistemdeki görevlerini bilir. |
ÖÇ02 | Zararlı ve yayılımcı su bitkilerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Mücadele yöntemlerini inceler |
ÖÇ04 | Konuyla ilgili örnekleri inceler |
ÖÇ05 | Mücadelede uygulanacak yöntemlerin belirlenmesinde beceri kazanır |
ÖÇ06 | Bitki kontrolündeki yöntemlerin çevresel etkilerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel bilgi, dersin amaci ve tanitimi. | Kaynaklardaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sucul bitkiler faydalari ve zararlari, bitki kontrol yöntemleri. | Kaynaklardaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mekanik kontrol yöntemleri 1 | Kaynaklardaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mekanik kontrol yöntemleri 2 | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Çevresel kontrol yöntemleri 1 | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çevresel kontrol yöntemleri 2 | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Örnekler ve degerlendirme. | Kitaptaki mücadele yöntemleri gözden geçirilecek. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara sinav. | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kontrol yöntemlerinin görsel izlenmesi. | Kitaptaki mücadele yöntemleri gözden geçirilecek. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Degerlendirme | Konular çalışılacak. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Biyolojik kontrol yöntemleri 1 | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Biyolojik kontrol yöntemleri 2 | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Kimyasal kontrol yöntemleri 1 | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kimyasal kontrol yöntemleri 2 | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Tartışma, örnekler ve değerlendirme. | Kitaptaki mücadele yöntemleri gözden geçirilecek. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Final sınavı | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |