Genel Bilgi
Kod | SUF310 |
Ad | Su Ürünleri Mekanisazyonu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT DİKEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri üretiminde kullanilan alet ekipman ve makinalarin üretimdeki rollerini anlamak, yetistiricilikte kullanilan yöntemleri karsilastirma hakkinda bilgiler edinmek
Dersin İçeriği
Bu derste su ürünleri yetistiriciliginde kullanilan alet ve ekipmanlar makinalarla birlikte anlatilarak, yetistiricilik yöntemleri konusunda makinalarin nasil kullanildigi ne ise yaradigi ve tüm özellkleri anlatilamaktadir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Su ürünlerinde mekanizasyon kitabı
Notlar
makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ürünlerinde Mekanizasyonunda kullanılan alet ve ekipmanları açıklar İlkel ve modern yetiştiricilik enstrümanlarını karşılaştırr |
ÖÇ02 | yetiştiricilik yöntemleri arasındaki farklılıkları tanımlar |
ÖÇ03 | Kültür teknikleri arasındaki farkları tanımlar. |
ÖÇ04 | Yetiştiricilik ekipmanları öğrenilir |
ÖÇ05 | Sayma Boylama ekipmanları öğrenilir |
ÖÇ06 | Aeratorler ve Oksijen jeneratörleri öğrenilir |
ÖÇ07 | Yemleme ekipmanları öğrenilir |
ÖÇ08 | Filtre ekipmanlarını tanınır |
ÖÇ09 | Isı transfer ekipmanları öğrenilir |
ÖÇ10 | Enerji ekipmanları öğrenilir |
ÖÇ11 | Hasat ve otomatik hasat makinalari öğrenilir |
ÖÇ12 | Temizlik ve güvenlik ekipmanlari öğrenilir |
ÖÇ13 | Türkiyede ve Dünyada Mekanizasyon öğrenilir |
ÖÇ14 | Endüstriyel yetiştiricilik açısından Mekanizasyonun önemi öğrenilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su ürünleri mekanizasyon araçlarinin siniflandirilmasi | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sahada kullanilan araçlar, Arastirma araçlarinn tanitimi | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yetistiricilikte kullanilan araçlar, Canli stoklama araçlari havuzlar tanklar kafesler | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Filtre mekanizasyonu, filtre elemanlari, sterilizasyon | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Havalandirma araçlari oksijen ve havalandirma ekipmanlari | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Isi transfer ekipmanlari | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Enerji ekipmanlari | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Balik Boylama makinalari | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hasat ve otomatik hasat makinalari | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Besleme Araçlari ve yemleme yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Besleme Araçlari ve yemleme yöntemleri 2 | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Temizlik ve güvenlik ekipmanlari | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiyede ve Dünyada Mekanizasyon | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Endüstriyel yetiştiricilik açısından Mekanizasyonun önemi | Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Preperation of exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Preperation of exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |