Genel Bilgi
Kod | SUF328 |
Ad | Su Ürünlerinde Uygulama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ARGUN AKİF ÖZAK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. LEYLA USLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Su Ürünleri Uygulama Becerilerinin Ögrencilere Kazandirilmasi
Dersin İçeriği
Fakültenin sahip oldugu tatlisu ve deniz isletmelerinin tanitimi, bölgedeki yetistiricilik ve isleme tesislerinin tanitimi ve uygulamalari, tatlisu ve denizel ekosistemler hakkinda bilgi ve uygulamalar, avlama arç ve gereçleri ile ilgili bilgi ve uygulama, hastaliklar hakkinda uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve KitaplarDiger Kaynaklar
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ürünleri sektöründeki işletmeler (yetiştiricilik, yem v.b.) hakkında bilgi ve beceri kazanır. |
ÖÇ02 | Su kalitesi ve kontrolü hakkında bilgi ve beceri kazanır |
ÖÇ03 | Arazi çalışmalarının esasları, uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazanır. |
ÖÇ04 | Su ürünleri işleme metotları ve uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazanır. |
ÖÇ05 | Su ürünlerinde hastalıkların kontrolü ve tedavisi hakkında bilgi ve beceri kazanır. |
ÖÇ06 | Avlama yöntem ve esasları hakkında bilgi ve beceri kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fakültemiz bünyesinde bulunan arastirma istasyonlarinin (tatli su-deniz) tanitimi | İlgili kaynakların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Bölgedeki su ürünleri yetistiricilik isletmelerinin tanitilmasi ve uygulamalar | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Bölgedeki yem fabrikalarinin tanitimi, üretim ve uygulama esaslari | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Dogal sucul alanlardaki su kalite kontrol esaslari hakkinda bilgi kazandirma ve uygulamalar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Su ürünleri yetistiricilik isletmelerinin su kalite kontrol esaslari ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sucul alanlarda örnekler (plankton, su v.b.) alinmasi ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Alinan örneklerin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara sinav | İlgili konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Sucul alanlardaki populasyon çalismalari ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Av araç ve gereçlerinin tanitimi ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Avlama yöntemlerinin esaslari ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Su ürünlerinde kalite kontrol yöntemleri ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Su ürünlerinde isleme metotlari ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Su ürünleri hastaliklari kontrolü ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Su ürünlerinde karşılaşılan hastalıkların tedavi yöntemleri ve uygulamaları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final | İlgili konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Final 1 | İlgili konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |