Genel Bilgi
Kod | SUF328 |
Ad | Su Ürünlerinde Uygulama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CANER ENVER ÖZYURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. EVŞEN GÜZEL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. SEDAT GÜNDOGDU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. LEYLA USLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Su Ürünleri Uygulama Becerilerinin Ögrencilere Kazandirilmasi
Dersin İçeriği
Fakültenin sahip oldugu tatlisu ve deniz isletmelerinin tanitimi, bölgedeki yetistiricilik ve isleme tesislerinin tanitimi ve uygulamalari, tatlisu ve denizel ekosistemler hakkinda bilgi ve uygulamalar, avlama arç ve gereçleri ile ilgili bilgi ve uygulama, hastaliklar hakkinda uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve KitaplarDiger Kaynaklar
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ürünleri sektöründeki işletmeler (yetiştiricilik, yem v.b.) hakkında bilgi ve beceri kazanır. |
ÖÇ02 | Su kalitesi ve kontrolü hakkında bilgi ve beceri kazanır |
ÖÇ03 | Arazi çalışmalarının esasları, uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazanır. |
ÖÇ04 | Su ürünleri işleme metotları ve uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazanır. |
ÖÇ05 | Su ürünlerinde hastalıkların kontrolü ve tedavisi hakkında bilgi ve beceri kazanır. |
ÖÇ06 | Avlama yöntem ve esasları hakkında bilgi ve beceri kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | 2 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 2 |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fakültemiz bünyesinde bulunan arastirma istasyonlarinin (tatli su-deniz) tanitimi | İlgili kaynakların araştırılması | |
2 | Bölgedeki su ürünleri yetistiricilik isletmelerinin tanitilmasi ve uygulamalar | İnternet araştırması | |
3 | Bölgedeki yem fabrikalarinin tanitimi, üretim ve uygulama esaslari | İlgili kaynakların okunması | |
4 | Dogal sucul alanlardaki su kalite kontrol esaslari hakkinda bilgi kazandirma ve uygulamalar | İlgili kaynakların okunması | |
5 | Su ürünleri yetistiricilik isletmelerinin su kalite kontrol esaslari ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | |
6 | Sucul alanlarda örnekler (plankton, su v.b.) alinmasi ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | |
7 | Alinan örneklerin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | |
8 | Ara sinav | İlgili konuların tekrarı | |
9 | Sucul alanlardaki populasyon çalismalari ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | |
10 | Av araç ve gereçlerinin tanitimi ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | |
11 | Avlama yöntemlerinin esaslari ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | |
12 | Su ürünlerinde kalite kontrol yöntemleri ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | |
13 | Su ürünlerinde isleme metotlari ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | |
14 | Su ürünleri hastaliklari kontrolü ve uygulamalari | İlgili kaynakların okunması | |
15 | Su ürünlerinde karşılaşılan hastalıkların tedavi yöntemleri ve uygulamaları | İlgili kaynakların okunması | |
16 | Final | İlgili konuların tekrarı | |
17 | Final 1 | İlgili konuların tekrarı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |