Genel Bilgi
Kod | SUF412 |
Ad | Su Ürünleri Çevresel Etkiler Değerlendirilmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevresel Etki Degerlendirilmesi Yönetmeligi uyarinca kurum ve kuruluslarca su ürünleri konusunda hazirlanmasi zorunlu olan proje ve raporlarin hazirlanmasi , uygulanmasi ve kontrolünde beceri kazanma
Dersin İçeriği
Sucul ortamda bitki gelisimi; islevleri; siniflandirilmasi(su üstü-yüzen yaprakli-sualti, tek hücreli-ipliksi algler); bitki kontrol yöntemleri(mekanik-çevresel-biyolojik-kimyasal); örnek problemler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu,
Notlar
Su Ürünleri Çevresel Etkiler Değerlendirilmesi (ÇED) raporları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ülkemiz su ürünleri, çevre ve yasal durumunu tanımlar ve açıklar |
ÖÇ02 | ÇED Yönetmeliğinin amaç, hedef ve kapsamını açıklar |
ÖÇ03 | Yönetmelik kapsamındaki yükümlülükleri tanımlar ve tartışır |
ÖÇ04 | Hazırlanmış olan projeleri inceler, tartışır ve kontrol eder |
ÖÇ05 | ÇED proje-raporu hazırlama, inceleme ve kontrolünde beceri kazanır |
ÖÇ06 | Ülkemiz su ürünleri, değişen ekolojik şartlara ve yasal durumunu takip eder, tanımlar ve açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ÇED ve Türkiyede ÇED uygulamasi | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çevresel Etki Degerlendirme Yönetmeligi ve raporlar | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | ÇED Raporu ve ÇED Ön Arastirma Raporu hazirlanacak faaliyetler | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kapsam ve etkilerin belirlenmesi, çevrenin hali hazir durumunun belirlenmesi | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tahmin, degerlendirme, önlem, seçenek, öneri, rapor, karar, izleme, denetim | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Genel ve sucul ortamlardaki etkilerin belirlenmesi-degerlendirilmesi | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Atmosferik ve gürültü etkilerinin belirlenmesi-degerlendirilmesi | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sinav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Biyolojik, kültürel ve sosyoekonomik çevreye etkiyi belirleme-degerlendirme | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çevresel Etkileri Degerlendirme Yöntemleri I | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çevresel Etkileri Degerlendirme Yöntemleri II | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çevresel Etkileri Degerlendirme Yöntemleri III | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çevresel Etkileri Degerlendirme Yöntemleri IV | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çevresel Etkileri Degerlendirme Yöntemleri V | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çevresel Etkiler ve sonuç | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |