Genel Bilgi
Birim | ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU |
Elektrik | |
Kod | ELS121 |
Ad | Sanayi 101 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MİNE TÜLİN ZATEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MİNE TÜLİN ZATEROĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin mezuniyetten sonra yapmayı düşündüğü işe yönelik bir çalışmanın ögrenci tarafından hazırlanması ve sunumunun yapılmasının ögretimesi
Dersin İçeriği
Öğrencinin mezuniyet sonrası çalışabileceği alanlar ile ilğili çalışmaların yapılması ve sunulması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrik teknikeri olarak mesleğini açıklar. |
ÖÇ02 | İletişim becerilerini gösterir. |
ÖÇ03 | Mesleğinde eleştirel düşünme becerisi gösterir. |
ÖÇ04 | Zaman yönetimini planlar. |
ÖÇ05 | İşbirliği ve Ekip Çalışması için gerekli yetenekleri açıklar. |
ÖÇ06 | Etik davranış ilkelerini açıklar. |
ÖÇ07 | İş dünyası ile İlişki kurma becerisi gösterir. |
ÖÇ08 | Kariyer Yönetimi için gereklilikleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanıyla ilgili konularda yeterli altyapıyı kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrikle ilgili kavramları açıklar, elektronik devre elemanlarını, devrelerde uygular ve elektriksel ölçümler yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izler ve uygulama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini yapma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerde girişimcilik ruhu kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgileri uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik kuralları uygular. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil ile iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alır veya bireysel çalışır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilinciyle hareket eder. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Giriş, Elektrik tekniker kimliği oluşturmanın önemi, Dersin amaçları ve beklentileri | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Elektrik tekniker kimliği oluşturmak, Kişisel değerlerin belirlenmesi, Mesleki hedefleri belirleme, Alandaki mentörler ve rol modeller ile iletişim | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Etkili iletişim becerilerinin önemi, Yazılı ve sözlü iletişim stratejileri, İş dünyasında kullanılan mesleki terminolojiler. | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Eleştirel düşünmenin önemi, Analiz yapma ve değerlendirme becerileri, Karar verme süreci | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Zaman yönetimi stratejileri, İş dünyasında zaman yönetimi, Önceliklendirme ve planlama becerileri | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İşbirliği yapmanın önemi, Ekip çalışmasının avantajları, Problemleri çözmek için takım çalışması | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Değişim ve uyum sağlamanın önemi, Yeni zorluklarla başa çıkmak için stratejiler, Öğrenme ve gelişme becerileri | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Konu ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Etik standartlar ve değerler, Etik sorunlar ve karşılaşılan zorluklar, Karar verme sürecinde etik | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Mesleki sorumlulukların tanımı, İş dünyasında sorumluluk sahibi olma, Müşteri ve paydaşlarla ilişkilerde sorumluluk | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İş arama stratejileri, Başvuru süreci ve iş görüşmesi hazırlığı, Kariyer planlama ve yol haritası | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama |
12 | Verimli bir çalışma ortamı yaratmak için stratejiler, Motivasyonun önemi ve motivasyon sağlama yöntemleri, İşyerindeki performansı yönetmek | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Mesleki gelişim fırsatları, Eğitim ve öğrenme fırsatları, Yetenekleri geliştirmek için kaynaklar | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
14 | İş dünyasındaki ilişkilerin önemi, İşbirliği yapmak için stratejiler, İşyerindeki etkili iletişim becerileri | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kariyer hedefleri belirleme ve planlama, Yükselme fırsatları ve ilerleme için stratejiler, Kendini tanıtma becerileri geliştirme | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,40 | ||
AKTS | 3 AKTS |