Genel Bilgi
Kod | TM010 |
Ad | İnsansız Hava Araçları ile Katı Materyal Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN |
Dersin Amacı / Hedefi
İnsansız hava araçlarının tarımda katı materyal uygulamalarını öğrenir.
Dersin İçeriği
Tarımda insansız hava aracı kullanımı, katı materyal uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
www.shgm.gov.tr UAV in Agriculture, FAO.
Notlar
www.shgm.gov.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımda insansız hava araçlarını (İHA) tanır. |
ÖÇ02 | İnsansız hava araçlarının (İHA) sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Katı materyallerin (gübre, tohum) fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ04 | İnsansız hava aracına (İHA) monte edilen katı materyal uygulama ekipmanları ve düzenlerini kavrar. |
ÖÇ05 | İnsansız hava aracı (iHA) ile yapılan katı materyal uygulamalarında dağılım örneklemesini öğrenir. |
ÖÇ06 | İnsansız hava aracı (İHA) ile yapılan katı materyal uygulamalarında meteorolojik faktörleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımda kullanılan insansız hava araçları (İHA). | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | İnsansız hava araçlarının (İHA) sınıflandırılması. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Katı materyallerin (Gübre) fiziksel özellikleri. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Katı materyallerin (Gübre) kimyasal özellikleri. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Katı materyallerin (tohum) fiziksel özellikleri. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Katı materyallerin (tohum) kimyasal özellikleri. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Gübre Uygulamalarında insansız hava aracı (İHA) kullanımı. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İnsansız hava aracıyla (İHA) tohum uygulamaları. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | İnsansız hava aracıyla (İHA) fide dikim uygulamaları. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | İnsansız hava aracına (İHA) monte edilen katı materyal uygulama ekipmanları ve düzenleri. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | İnsansız hava aracı (iHA) ile yapılan katı materyal uygulamalarında dağılım örneklemesi. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İnsansız hava aracı (İHA) ile yapılan katı materyal uygulamalarında meteorolojik faktörler. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Dünyada insansız hava aracı (İHA) ile yapılan katı materyal uygulamalarında kullanılan dağıtım sistemleri. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Dünyada insansız hava aracı (İHA) ile yapılan katı materyal uygulama örnekleri. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |