Genel Bilgi
Kod | TM535 |
Ad | Tarımsal Mekanizasyon Uygulamaları ve Çevresel Etkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ BAYAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında bitkisel üretimde uygulanan çeşitli tarımsal mekanizasyon faaliyetlerinin; toprak işleme, gübreleme, ilaçlama ve hasat sonrası tarımsal artıkların çevre koruma üzerinde olumlu ve olumsuz etkileri incelenerek, çevre korumaya yönelik tarımsal mekanizasyon uygulamaları üzerinde durulacaktır.
Dersin İçeriği
Tarımsal sistemler, Enerji döngüsü, Hidrolojik döngü, besin döngüsü ve modern tarım sistemleri ve çevre konusunda genel bilgiler. Toprak işlemenin amacı ve toprak işlemem sistemleri, toprak işlemenin uzun vade de toprak üzerindeki etkileri, Ekim dikim işlemleri, Doğrudan ekim tekniği, Tek trafikte ekim teknolojileri,Tarım ilacı uygulama teknolojileri ilaç sürüklenmesi ve sürüklenme azaltıcı teknolojile:su kirliliğ, sulama sistemleri r,Gübreleme teknikleri, gübrelerin insan ve çevre sağlığına etkileri, Çevreye duyarlı gübre uygulamam teknolojileri, Değişken oranlarda sıvı ilaç uygulamaları ve gübre uygulama örnekleri,Hasat ve harman makinaları, hasat ve harman makinalarda insan ve çevre sağlığına yönelik teknolojik yenilikler,Havyan barınakları, çevre denetim sistemleri, hayvansal atıkların değerlendirilmesi ve bertarafı teknolojileri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
How Can We Reduce Agricultural Pollution?ISBN:1467795143 Pollution A to Z, Vol. 2: Labor, Farm to Zero Population Growth & Index by Richard M. Stapleton
Notlar
Ders Sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal sistemler, Enerji döngüsü, Hidrolojik döngü, besin döngüsü ve modern tarım sistemleri ve çevre konusunda genel bilgileri öğrenir. |
ÖÇ02 | Tarımsal Faliyetler: Toprak işlemenin amacı ve toprak işlemem sistemleri, toprak işlemenin uzun vade de toprak üzerindeki etkileri öğrenir. |
ÖÇ03 | Tarımsal Faliyetler: Ekim dikim işlemleri, Doğrudan ekim tekniği, Tek trafikte ekim teknolojilerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Tarımsal Faliyetler: Tarım ilcaı uygulama teknolojileri ilaç sürüklenmesi ve sürüklenme azaltıcı teknolojileri öğrenir. |
ÖÇ05 | Tarımsal Faliyetler: Tarım ilaçları ambalajları yönetimi Türkiye ve dünyadan örnekler, Tarım ilaçlarının bertarafı ve ilaç atıkları yönetiminde Biyofiltreleri öğrenir. |
ÖÇ06 | Tarımsal Faliyetler: Gübreleme teknikleri, gübrelerin insan ve çevre sağlığına etkileri, Çevreye duyarlı gübre uygulamam teknolojilerini öğrenir. |
ÖÇ07 | Tarımsal Faliyetler: Değişken oranlarda sıvı ilaç uygulamaları ve gübre uygulama örneklerini öğrenir. |
ÖÇ08 | Tarımsal Faliyetler:su kirliliği, sulama sistemlerini öğrenir. |
ÖÇ09 | Tarımsal faliyetler: Hasat ve harman makinaları, hasat ve harman makinalarda insan ve çevre sağlığına yönelik teknolojik yenilikleri öğrenir. |
ÖÇ10 | Tarımsal Faliyetler: Havyan barınakları, çevre denetim sistemleri, hayvansal atıkların değerlendirilmesi ve bertarafı teknolojilerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal sistemler, Enerji döngüsü, Hidrolojik döngü, besin döngüsü ve modern tarım sistemleri ve çevre konusunda genel bilgiler | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tarımsal Faliyetler: Toprak işlemenin amacı ve toprak işlemem sistemleri, toprak işlemenin uzun vade de toprak üzerindeki etkileri, | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Tarımsal Faliyetler: Ekim dikim işlemleri, Doğrudan ekim tekniği, Tek trafikte ekim teknolojileri | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tarımsal Faliyetler: Tarım ilcaı uygulama teknolojileri ilaç sürüklenmesi ve sürüklenme azaltıcı teknolojiler | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tarımsal Faliyetler: Tarım ilaçları ambalajları yönetimi Türkiye ve dünyadan örnekler, Tarım ilaçlarının bertarafı ve ilaç atıkları yönetiminde Biyofiltreler | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tarımsal Faliyetler: Gübreleme teknikleri, gübrelerin insan ve çevre sağlığına etkileri, Çevreye duyarlı gübre uygulamam teknolojileri | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Tarımsal Faliyetler: Değişken oranlarda sıvı ilaç uygulamaları ve gübre uygulama örnekleri | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tarımsal Faliyetler:su kirliliğ, sulama sistemleri | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Tarımsal faliyetler: Hasat ve harman makinaları, hasat ve harman makinalarda insan ve çevre sağlığına yönelik teknolojik yenilikler | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Tarımsal Faliyetler: Havyan barınakları, çevre denetim sistemleri, hayvansal atıkların değerlendirilmesi ve bertarafı teknolojileri | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Doğal olaylar ve çevre | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Tarımsal atık yönetimi (anız ve budama atıkları) | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ödev I | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ödev II | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabının ilgili bölümün gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |