INGZ119 Yazma Becerileri 1

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ119
Ad Yazma Becerileri 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. MERYEM ÖZDEMİR YILMAZER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. MERYEM ÖZDEMİR YILMAZER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. AYÇA DİNÇER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. BETÜL GÜLERYÜZ ADAMHASAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Paragraf oluşturmayı öğretmek. Paragraf yazmadan makale yazımına geçişi sağlamak. Başka bir deyişle ifade etme, özet çıkarma ve dış kaynaklardan nasıl bilgi aktarılacağını öğretmek

Dersin İçeriği

Öğrenciler, makalenin yapı taşlarından olan paragrafları nasıl oluşturacaklarını öğrenecekler. Daha uzun makaleler oluşturmak bağlaçlar ve geçiş sözcükleri kullanarak paragrafları tutarlı bir biçimde nasıl bir araya getireceklerini öğrenecekler. Ayrıca, makale düzeltmeleri, özet çıkarma, başka bir deyişle ifade tekniklerini öğrenerek bir araştırma makalesi oluşturmanın temel becerilerini elde edecekler.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Shields, M. (2010). Essay Writing: A Student′ s Guide. Sage.

Notlar

Shields, M. (2010). Essay Writing: A Student′ s Guide. Sage.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler paragraf yazmaya hazırlık olarak noktalama işaretleri ve büyük, küçük harf kullanımlarını örenecekler
ÖÇ02 Öğrenciler nasıl tez cümleleri oluşturacaklarını öğrenecekler
ÖÇ03 Öğrenciler nasıl destek cümleleri oluşturacaklarını öğrenecekler
ÖÇ04 Öğrenciler paragraf yazım tekniklerini öğrenecekler
ÖÇ05 Öğrenciler bağlaçlar ve geçiş sözcüklerinin öğrenecekler
ÖÇ06 Öğrenciler tutarlı paragraflar uluşturmayı öğrenecekler.
ÖÇ07 Öğrenciler paragrafları sözlüksel, yapısal ve biçimsel açıdan düzeltmeyi öğrenecekler
ÖÇ08 Öğrenciler paragraftan makaleye geçiş yaparak makale yazmanın temel becerilerini öğrenecekler
ÖÇ09 Öğrenciler, farklı yapı ve sözcükler kullanarak, bir cümleyi başka bir şekilde ifade etmeyi öğrencekler
ÖÇ10 Öğrenciler bir paragrafı özetlemeyi öğrenecekler
ÖÇ11 Öğrenciler bir makaleyi sözlüksel, yapısal ve biçimsel açıdan düzeltmeyi öğrenecekler
ÖÇ12 Öğrenciler bilgi kaynaklarından aktarım yapmayı öğrenecekler
ÖÇ13 Öğrenciler bir makaleyi nasıl düzenleyeceklerini oluşturacaklarını öğrenecekler
ÖÇ14 Öğrenciler bir araştırma makalesini sözlüksel, yapısal ve biçimsel açıdan düzeltmeyi öğrenecekler
ÖÇ15 Öğrenciler bir araştırma makalesi yazmayı öğrenecekler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Noktalama işaretleri ve büyük/küçük harf yazım kuralları. İlgili konunu gözden geçirilmesi, ve alıştırmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
2 Paragraf yazım teknikleri Paragraf yazım tekniklerinin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Tutarlı paragraflar uluşturma. bağlaçlar ve geçiş sözcüklerinin öğrenimi İlgili ünitenin gözden geçirilmesi. Bağlaçlar ve geçiş sözcüklerinin öğrenilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Tutarlı paragraf oluşturma çalışmaları. Bağlaç ve geçiş sözcüklerinin gözden geçirilmesi Ünite tekrarı. Ödev olarak verilen paragrafın hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Paragraf düzeltme çalışmaları Verilen paragraf ödevinin hazırlanması. Paragraf düzeltme alıştırmalarının yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Paragraftan makaleye geçiş. Makale yazımının temel kuralları Makale yazımının temel kurallarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Başka deyişle ifade etme ve özetleme Başka deyişle ifade etme ve özetleme alıştırmaların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Makale düzeltme Makale düzeltme alıştırmalarını yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Bilgi kaynaklarından aktarım yapabilmeyi öğrenme Bilgi kaynaklarından aktarım yapma konusunun önceden hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Araştırma makalesi oluşturma ve geliştirme tekniklerinin öğrenilmesi Araştırma makalesi oluşturma ve geliştirme ünitesinin önceden hazırlanıp gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
12 Araştırma makalesi oluşturma ve geliştirme teknikleri üzerine alıştırmalar yapılması İlgili ünitenin okunup hazırlıklı gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Araştırma makalesi oluşturma ve geliştirme tekniklerinin makaleye uyarlanması Araştırma makalesi oluşturma ve geliştirme ünitesinin hazırlanması ve bir araştırma makalesi yazılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Tartışma destekleme cümleleri oluşturma alıştırması Ünite alıştırmaları hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Tartışma destekleme cümleleri oluşturma ve araştırma makalesi düzeltme İlgili ünitenin alıştırmalarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 2 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 12:03