Genel Bilgi
Kod | INGZ119 |
Ad | Yazma Becerileri 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MERYEM ÖZDEMİR YILMAZER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. MERYEM ÖZDEMİR YILMAZER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. AYÇA DİNÇER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. BETÜL GÜLERYÜZ ADAMHASAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Paragraf oluşturmayı öğretmek. Paragraf yazmadan makale yazımına geçişi sağlamak. Başka bir deyişle ifade etme, özet çıkarma ve dış kaynaklardan nasıl bilgi aktarılacağını öğretmek
Dersin İçeriği
Öğrenciler, makalenin yapı taşlarından olan paragrafları nasıl oluşturacaklarını öğrenecekler. Daha uzun makaleler oluşturmak bağlaçlar ve geçiş sözcükleri kullanarak paragrafları tutarlı bir biçimde nasıl bir araya getireceklerini öğrenecekler. Ayrıca, makale düzeltmeleri, özet çıkarma, başka bir deyişle ifade tekniklerini öğrenerek bir araştırma makalesi oluşturmanın temel becerilerini elde edecekler.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Shields, M. (2010). Essay Writing: A Student′ s Guide. Sage.
Notlar
Shields, M. (2010). Essay Writing: A Student′ s Guide. Sage.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler paragraf yazmaya hazırlık olarak noktalama işaretleri ve büyük, küçük harf kullanımlarını örenecekler |
ÖÇ02 | Öğrenciler nasıl tez cümleleri oluşturacaklarını öğrenecekler |
ÖÇ03 | Öğrenciler nasıl destek cümleleri oluşturacaklarını öğrenecekler |
ÖÇ04 | Öğrenciler paragraf yazım tekniklerini öğrenecekler |
ÖÇ05 | Öğrenciler bağlaçlar ve geçiş sözcüklerinin öğrenecekler |
ÖÇ06 | Öğrenciler tutarlı paragraflar uluşturmayı öğrenecekler. |
ÖÇ07 | Öğrenciler paragrafları sözlüksel, yapısal ve biçimsel açıdan düzeltmeyi öğrenecekler |
ÖÇ08 | Öğrenciler paragraftan makaleye geçiş yaparak makale yazmanın temel becerilerini öğrenecekler |
ÖÇ09 | Öğrenciler, farklı yapı ve sözcükler kullanarak, bir cümleyi başka bir şekilde ifade etmeyi öğrencekler |
ÖÇ10 | Öğrenciler bir paragrafı özetlemeyi öğrenecekler |
ÖÇ11 | Öğrenciler bir makaleyi sözlüksel, yapısal ve biçimsel açıdan düzeltmeyi öğrenecekler |
ÖÇ12 | Öğrenciler bilgi kaynaklarından aktarım yapmayı öğrenecekler |
ÖÇ13 | Öğrenciler bir makaleyi nasıl düzenleyeceklerini oluşturacaklarını öğrenecekler |
ÖÇ14 | Öğrenciler bir araştırma makalesini sözlüksel, yapısal ve biçimsel açıdan düzeltmeyi öğrenecekler |
ÖÇ15 | Öğrenciler bir araştırma makalesi yazmayı öğrenecekler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Noktalama işaretleri ve büyük/küçük harf yazım kuralları. | İlgili konunu gözden geçirilmesi, ve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
2 | Paragraf yazım teknikleri | Paragraf yazım tekniklerinin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Tutarlı paragraflar uluşturma. bağlaçlar ve geçiş sözcüklerinin öğrenimi | İlgili ünitenin gözden geçirilmesi. Bağlaçlar ve geçiş sözcüklerinin öğrenilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Tutarlı paragraf oluşturma çalışmaları. Bağlaç ve geçiş sözcüklerinin gözden geçirilmesi | Ünite tekrarı. Ödev olarak verilen paragrafın hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Paragraf düzeltme çalışmaları | Verilen paragraf ödevinin hazırlanması. Paragraf düzeltme alıştırmalarının yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Paragraftan makaleye geçiş. Makale yazımının temel kuralları | Makale yazımının temel kurallarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Başka deyişle ifade etme ve özetleme | Başka deyişle ifade etme ve özetleme alıştırmaların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Makale düzeltme | Makale düzeltme alıştırmalarını yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bilgi kaynaklarından aktarım yapabilmeyi öğrenme | Bilgi kaynaklarından aktarım yapma konusunun önceden hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Araştırma makalesi oluşturma ve geliştirme tekniklerinin öğrenilmesi | Araştırma makalesi oluşturma ve geliştirme ünitesinin önceden hazırlanıp gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Araştırma makalesi oluşturma ve geliştirme teknikleri üzerine alıştırmalar yapılması | İlgili ünitenin okunup hazırlıklı gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Araştırma makalesi oluşturma ve geliştirme tekniklerinin makaleye uyarlanması | Araştırma makalesi oluşturma ve geliştirme ünitesinin hazırlanması ve bir araştırma makalesi yazılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Tartışma destekleme cümleleri oluşturma alıştırması | Ünite alıştırmaları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Tartışma destekleme cümleleri oluşturma ve araştırma makalesi düzeltme | İlgili ünitenin alıştırmalarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |