Genel Bilgi
Kod | FK0041 |
Ad | Manyetizmanın Fiziksel Özellikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET EKİCİBİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET EKİCİBİL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Manyetizma hakkında genel bilgi sahibi olmak. Manyetik malzemeleri sınıflandırabilmek.
Dersin İçeriği
Selenoidlerle Alan Üretimi, Elektronların Manyetik Momentleri, Atomların Manyetik Momentleri, Diamanyetizma Teorisi, Paramanyetizma, Ferromanyetizma, Antiferromanyetizma ve Ferrimanyetizma, Kristallerde Anizotropi ve Manyetostriksiyon, Alan Duvar Yapısı, Girdap Akımları.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Griffiths, David J. (1998). Introduction to Electrodynamics (3rd bas.). Prentice Hall. ISBN 0-13-805326-X.
Notlar
B. D. Cullity, C. D. Graham, Introduction to Magnetic Materials, Second Edition
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Manyetizmada kullanılan birim sistemleri öğrenir. |
ÖÇ02 | Her manyetik kavram için uygun birimleri kullanır. |
ÖÇ03 | Manyetizmanın fiziksel temellerini öğrenerek gerçek olaylardan bilimsel açıklamalar çıkarır. |
ÖÇ04 | Manyetik maddelere etki eden fiziksel olayları öğrenir. |
ÖÇ05 | Manyetizma ve manyetik madde çeşitlerini öğrenerek bu maddelerin kristal yapıları hakkında ilişki kurabilir. |
ÖÇ06 | Maddelerin yapılarına göre hangi fiziksel ve manyetik özelliğe sahip olabileceklerini anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Manyetik alan ve manyetizma | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Diamanyetizma | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Paramanyetizma | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Ferromanyetizma | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Antiferromanyetizma | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Ferrimanyetizma | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Manyetik anizotropi | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Manyetostriksiyon ve stresin etkileri | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Manyetik alanlar | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Manyetizasyon süreci | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | İndüklenmiş manyetik anizotropi | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yumuşak manyetik malzemeler | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sert manyetik malzemeler | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Manyetizasyon dinamikleri | Verilen kaynağın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |