Genel Bilgi
Kod | FK600 |
Ad | Parçacık Fiziğinde Güncel Konular II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞE POLATÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı deneysel Parçacık Fiziğindeki Güncel araştırma konularını kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Standart Model ötesi Modeller, Büyük Hadron Çarpıştırıcısı, CMS ve ATLAS Detektörleri, Tevatron daki Higgs Araştırmaları, Süpersimetri (SUSY) araştırmaları, Ağır İyon Fiziği Araştırmaları, İleri Fizik Araştırmaları, CP Bozunumu ve B Fiziği Araştırmaları, Nötrino Fiziği Araştırmaları, Gelecekteki Hızlandırıcılar ve planlarnalar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Particle Physics, B.R. Martin and G.Shaw, 3rd edition, John Wiley&Sons, 2008. (ilkbaskı,1992)
Notlar
Introduction to ElementaryParticles, D.Griffiths, Wiley, 2nd revised edition, 2013.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | parçacık fiziğindeki güncel araştırma konularını tanır. |
ÖÇ02 | parçacık fiziğinin mevcut durumunu açıklar |
ÖÇ03 | Standart Model Ötesi modelleri tanır. |
ÖÇ04 | Deneysel parçacık fiziğinin açıkta kalan konularını açıklar |
ÖÇ05 | mevcut deneylerin dizaynını tartışır. |
ÖÇ06 | CMS ve ATLAS detektörlerini tanır. |
ÖÇ07 | Büyük Hadron Çarpıştırıcısını tanır. |
ÖÇ08 | B fiziği ile ilgili çalışmaları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 1 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Standart Model ötesi Modeller-1 | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Standart Model ötesi Modeller-2 | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Büyük hadron Çarpıştırıcısı | Konu ile igili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | CMS ve ATLAS Detektörleri | Konu ile igili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Tevatron daki Higgs Araştırmaları | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İleri Fizik araştırmaları | Konu ile igili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | CP Bozunması | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sinava Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
9 | B fiziği Araştırmaları | Konu ile igili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Nötrino Fiziği araştırmaları | Konu ile igili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Süpersimetri (SUSY) araştırmaları | Konu ile igili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ağır İyon Fiziği Araştırmaları, | Konu ile igili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | gelecekteki hızlandırıcılar ve Planlar | Konu ile igili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | makale okuma-1 | Konu ile igili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | makale okuma-2 | Konu ile igili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinava Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |