Genel Bilgi
Kod | FK0057 |
Ad | Nanoparçacık Sentezi ve Karakterizasyon Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DOĞAN KAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. DOĞAN KAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, nanoparçacıkların sentez ve karakterizasyon yöntemlerini detaylı bir şekilde ele almaktır.
Dersin İçeriği
Nanoparçacıkların Sentez yöntemleri: sol–jel yöntemi, polyol yöntemi, hidrotermal yöntem, birlikte çöktürme yöntemi, mikroemülsiyon tekniği, kimyasal buhar biriktirme vb. Ayrıca karakterizasyon yöntemleri: TEM, SEM, EDS, XRD, Reitveld Refinement analizi, FTIR, Raman, XPS, vb.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Nanoparticles: Preparation and Characterization MANEESHA PANDE AND ASHOK N. BHASKARWAR
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu derste öğrenciler manyetik nanoparçacıklar hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ02 | Bu derste öğrenciler, üretilen nanoparçacıkların yapısal kontrolü ile yapısal değişimler kontrol etmeyi öğrenmek. |
ÖÇ03 | Nanoparçacıkların karakterizasyon yöntemlerini öğrenmek. |
ÖÇ04 | Konuyla ilgili bilimsel araştırmaların incelenmesini ve makale sunumunu öğrenmek. |
ÖÇ05 | Öğrenciler bu derste farklı amaçlar için üretilen nanoparçacıkların manyetik özelliklerini öğrenmek. |
ÖÇ06 | Bu derste öğrenciler nanoparçacıkların sentezleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ07 | Nanoparçacıkların boyut kontrololünü öğrenmek. |
ÖÇ08 | Nanoparçacıkları çeşitli yöntemlerle analizini yapmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nanoteknolojinin ve nanoparçacıkların tanımı | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Nanoparçacıkların üretim yöntemlerine genel bir bakış | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | İndirgeme/eşzamanlı indirgeme yöntemi | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Mikroemilsiyon ve Soljel yöntemleri | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Hidrotermal ve Polyol yöntemleri | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Mikrodalga assiste edilmiş yöntemi | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sonikasyon ve ayırma yöntemleri | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Karakterizasyon yöntemlerine genel bir bakış | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | X-ray kırınım | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | Geçirimli ve taramalı elektron mikroskobları | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Enerji Dağılım X-Işını Spektrometresi | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | Fourier Dönüşümlü Infrared Spektrofotometre | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 | X-Işını Fotoelektron Spektroskopisi | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
15 | Raman ve Ultraviyole-Görünür-Yakın Kızılötesi spektroskopisi | Konuyla ilgili Ders kitabı ve görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |