Genel Bilgi
Kod | TİB802 |
Ad | Uygulamalı İsnad Tenkidi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Serkan ÇELİKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Raviler hakkında ilgili kaynaklar yardımıyla tahlil ve değerlendirmeler yaparak hadisin sahih olup olmadığını belirleme yetisi kazandırmak
Dersin İçeriği
Hadislerin bir parçası olan isnad, isnadı oluşturan raviler ve bunların hadis rivayeti bakımından güvenilirlik durumunun belirlenmesi
Dersin Ön Koşulu
Ravi biyografileri ile ilgili temel kaynakların farkında olmak ve temel terimleri bilmek
Kaynaklar
Emin Aşıkkutlu, Hadiste Rical Tenkidi, Ahmet Yücel, Hadis İlminde Tenkit Terimleri.
Notlar
Temel hadis kaynakları, Hadis usulüne dair yazılan diğer kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hadislerin isnadlarını analiz eder. |
ÖÇ02 | Sahih ve zayıf rivayetleri birbirinden ayırır. |
ÖÇ03 | Rical tenkidine dair temel terimleri kavrar. |
ÖÇ04 | Rical edebiyatı ile ilgili temel eserlere vakıf olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İsnad kavramı ve bu kavramla yakın ilişkili temel kavramlar | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ravi biyografilerine dair temel eserler | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Rical edebiyatında temel yöntemler | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sahabenin tamamının adil oluşu meselesi | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Cerh ve tadil kavramları | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Cerh ve tadilin tarihsel süreci | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Cerh ve tadil mertebeleri ve bunlara delalet eden lafızlar | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | İslam beş esas üzerine kurulmuştur hadisi | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İnsanlarla savaşmakla emrolundum hadisi | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kıyamet alametleri ile ilgili hadisler | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hz. Peygamber'in geleceğe dönük hadisleri | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yakın zamanda hadislerin önemsenmeyeceğini gösteren rivayetler | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kadınlarla ilgili rivayetler | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Vahyin başlangıcı hakkındaki hadis | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konulara dair bilgi elde etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |