TİB1801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TİB1801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NASİ ASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSA ALP (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İSMAİL ŞIK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YUSUF GÖKALP (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Ömer KORKMAZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA HAYTA (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Serkan ÇELİKAN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Ömer SADIKER (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ALİ TEMEL (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

.İlahiyat bilimlerinin temel kaynaklarına ve tez alanına ilişkin kaynaklara ulaşma yollarını kavratmak; bilgiye ulaşma yollarını göstermek; edindiği bilgi birikimi ve bilimsel yöntemler yardımıyla özgün, akademik yayın ve etik ilkelerine uygun yayın yapmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Konuların belirlenmesi, ilgili literatürün taranması, araştırma sürecinin planlanması, veri toplanması, analizi, değerlendirilmesi, rapor haline getirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Murray Rowena, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara, 2016; TÜBA, Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002; Umberto Eco, Tez Nasıl Yazılır?,İstanbul 2017.

Notlar

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez konusunu belirler.
ÖÇ02 Tez konusu ile ilgili veri toplar.
ÖÇ03 Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar.
ÖÇ04 Tez konusu ile ilgili topladığı verileri analiz eder.
ÖÇ05 Araştırmayı rapor haline getirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel Bilgilendirme Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Konu Seçimi I Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Konu Seçimi II Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Konu Seçimi III Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Konunun Araştırılması ve Tartışılması I Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Konunun Araştırılması ve Tartışılması II Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Literatür taraması I Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Literatür taraması II Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Veri Toplama I Alan çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Veri Toplama II Alan çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Verilerin analizi I Alan çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Verilerin analizi II Alan çalışması Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
14 Araştırmanın Raporlaştırılması Raporlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Sunum Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 15 225
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 15 225
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 40 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50 50
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (Saat) 590
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,60
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 01:13