Genel Bilgi
Kod | TİB1801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NASİ ASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MUSA ALP (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. İSMAİL ŞIK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YUSUF GÖKALP (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Ömer KORKMAZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MUSTAFA HAYTA (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Serkan ÇELİKAN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Ömer SADIKER (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ALİ TEMEL (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
.İlahiyat bilimlerinin temel kaynaklarına ve tez alanına ilişkin kaynaklara ulaşma yollarını kavratmak; bilgiye ulaşma yollarını göstermek; edindiği bilgi birikimi ve bilimsel yöntemler yardımıyla özgün, akademik yayın ve etik ilkelerine uygun yayın yapmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Konuların belirlenmesi, ilgili literatürün taranması, araştırma sürecinin planlanması, veri toplanması, analizi, değerlendirilmesi, rapor haline getirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Murray Rowena, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara, 2016; TÜBA, Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002; Umberto Eco, Tez Nasıl Yazılır?,İstanbul 2017.
Notlar
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez konusunu belirler. |
ÖÇ02 | Tez konusu ile ilgili veri toplar. |
ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar. |
ÖÇ04 | Tez konusu ile ilgili topladığı verileri analiz eder. |
ÖÇ05 | Araştırmayı rapor haline getirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Bilgilendirme | Katalog tarama | |
2 | Konu Seçimi I | Katalog tarama | |
3 | Konu Seçimi II | Katalog tarama | |
4 | Konu Seçimi III | Katalog tarama | |
5 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması I | Katalog tarama | |
6 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması II | Katalog tarama | |
7 | Literatür taraması I | Katalog tarama | |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | Literatür taraması II | Katalog tarama | |
10 | Veri Toplama I | Alan çalışması | |
11 | Veri Toplama II | Alan çalışması | |
12 | Verilerin analizi I | Alan çalışması | |
13 | Verilerin analizi II | Alan çalışması | |
14 | Araştırmanın Raporlaştırılması | Raporlama | |
15 | Sunum | Sunum hazırlama | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 15 | 225 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 15 | 225 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 50 | 50 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 590 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,60 | ||
AKTS | 24 AKTS |