Genel Bilgi
Kod | TİB1800 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NASİ ASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MUSA ALP (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. İSMAİL ŞIK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Ömer KORKMAZ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YUSUF GÖKALP (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MUSTAFA HAYTA (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Serkan ÇELİKAN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Ömer SADIKER (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ALİ TEMEL (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora tezine ilişkin kaynaklara ulaşma yollarını kavratmak; bilgiye ulaşma yollarını göstermek; edindiği bilgi birikimi ve bilimsel yöntemler yardımıyla özgün, akademik yayın ve etik ilkelerine uygun yayın yapmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Tez çalışmasına dair literatürün taranması, araştırma sürecinin planlanması, veri toplanması, analizi, değerlendirilmesi, rapor haline getirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Tez konusu ve alanla ilgili dersleri almış olmak.
Kaynaklar
Murray Rowena, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara, 2016; TÜBA, Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002; Umberto Eco, Tez Nasıl Yazılır?,İstanbul 2017.
Notlar
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanıyla ilgili literatüre hakim olur. |
ÖÇ02 | Araştırma problemini belirler. |
ÖÇ03 | Alanıyla ilgili bilimsel zihniyete sahip olur. |
ÖÇ04 | Bilimsel araştırma sürecine yönelik bilgi ve beceri kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi I | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi II | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması I | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması II | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması III | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Çalışma planının hazırlanması I | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Çalışma planının hazırlanması II | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Çalışma planının hazırlanması III | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması I | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması II | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması III | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması IV | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması V | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması VI | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |