TİB1800 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TİB1800
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NASİ ASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSA ALP (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İSMAİL ŞIK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Ömer KORKMAZ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YUSUF GÖKALP (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA HAYTA (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Serkan ÇELİKAN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Ömer SADIKER (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ALİ TEMEL (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora tezine ilişkin kaynaklara ulaşma yollarını kavratmak; bilgiye ulaşma yollarını göstermek; edindiği bilgi birikimi ve bilimsel yöntemler yardımıyla özgün, akademik yayın ve etik ilkelerine uygun yayın yapmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Tez çalışmasına dair literatürün taranması, araştırma sürecinin planlanması, veri toplanması, analizi, değerlendirilmesi, rapor haline getirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Tez konusu ve alanla ilgili dersleri almış olmak.

Kaynaklar

Murray Rowena, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara, 2016; TÜBA, Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002; Umberto Eco, Tez Nasıl Yazılır?,İstanbul 2017.

Notlar

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanıyla ilgili literatüre hakim olur.
ÖÇ02 Araştırma problemini belirler.
ÖÇ03 Alanıyla ilgili bilimsel zihniyete sahip olur.
ÖÇ04 Bilimsel araştırma sürecine yönelik bilgi ve beceri kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi I Tez hakkında çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi II Tez hakkında çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması I Tez hakkında çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması II Tez hakkında çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması III Tez hakkında çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Çalışma planının hazırlanması I Tez hakkında çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Çalışma planının hazırlanması II Tez hakkında çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Çalışma planının hazırlanması III Tez hakkında çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması I Tez hakkında çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması II Tez hakkında çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması III Tez hakkında çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması IV Tez hakkında çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması V Tez hakkında çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması VI Tez hakkında çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 01:13