TİB790 Kuran-Siyer İlişkisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TİB790
Ad Kuran-Siyer İlişkisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Farklı yönleriyle Kur'an-siyer ilişkisini kavramak

Dersin İçeriği

Kur'an'ı Kerim'in muhteva, dil ve uslumu ile siyer arasındaki ilişki

Dersin Ön Koşulu

İlahiyat Lisans eğitimini tamamlamış olmak

Kaynaklar

Kur'an, hadis metinleri ve siyer eserleri

Notlar

Klasik ve modern tefsir ve siyer kaynakları, ilgili kitap ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kur'an muhtevasının siyerle ilişkisini kavrar
ÖÇ02 Kutsal kitapların inzal edildikleri toplumsal ve tarihsel şartlarla ilişkisini anlar
ÖÇ03 Âyetlerin doğru anlaşılmasında siyer bilgisinin önemini kavrar
ÖÇ04 Siyer bilgisi dikkate alınmamasının tefsire olumsuz etkilerini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Vahyin tarih ve kültürle ilişkisi Kaynak eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Varlık, bilgi ve hakikatin mertebeleri Kaynak eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Vahyin cahiliye kültürüne yönelik ıslah, ibka ve imha faaliyeti Kaynak eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
4 Cahiliye döneminin inanç yapısı Kaynak eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Müşriklerin hakikat iddiası ve Kur'an'a yönelik eleştirileri Kaynak eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Müşriklerin ibadet anlayışı Kaynak eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
7 Vahiy kavramında yaşanan değişim ve tepkiler Kaynak eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Kaynak eserlerden hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Allah tasavvurunun ıslahı Kaynak eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Müşriklerin insan algısı ve ıslahı Kaynak eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Müşriklerin ahiret algısı ve ıslahı Kaynak eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
12 Müşriklere yönelik ahlaki eleştiriler Kaynak eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Müşriklerin Hz. Peygamber'e tepkileri Kaynak eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Problem Çözme
14 Sahabenin eğitimi ve yaşanan aksaklıklar Kaynak eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Mâide sûresi çerçevesinde diğer dinlerle ilişkiler Kaynak eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak eserlerden hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak eserlerden hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 11 14 154
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 01:15