TİB1701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TİB1701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Derviş DOKGÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NASİ ASLAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSA ALP (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İSMAİL ŞIK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA HAYTA (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YUSUF GÖKALP (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Ömer KORKMAZ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Serkan ÇELİKAN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Ömer SADIKER (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ALİ TEMEL (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İlahiyat bilimlerinin temel kaynaklarına ve tez alanına ilişkin kaynaklara ulaşma yollarını kavratmak; bilgiye ulaşma yollarını göstermek; edindiği bilgi birikimi ve bilimsel yöntemler yardımıyla özgün, akademik yayın ve etik ilkelerine uygun yayın yapmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Konuların belirlenmesi, ilgili literatürün taranması, araştırma sürecinin planlanması, veri toplanması, analizi, değerlendirilmesi, rapor haline getirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Murray Rowena, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara, 2016; TÜBA, Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002; Umberto Eco, Tez Nasıl Yazılır?,İstanbul 2017.

Notlar

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez konusunu belirler.
ÖÇ02 Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar.
ÖÇ03 Tez konusu ile ilgili veri toplar.
ÖÇ04 Tez konusu ile ilgili topladığı verileri analiz eder.
ÖÇ05 Araştırmayı rapor haline getirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel Bilgilendirme Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Konu Seçimi I Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Konu seçimi II Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Konu seçimi III Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Konu Seçimi IV Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Konunun Araştırılması ve Tartışılması I Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Konunun Araştırılması ve Tartışılması II Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Literatür taraması I Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Literatür taraması II Katalog tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Veri Toplama I Alan çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Veri Toplama II Alan çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 Verilerin analizi Alan çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Verilerin analizi ve raporlama Raporlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Raporlama ve sunum Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 15 225
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 15 225
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 40 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50 50
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (Saat) 590
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,60
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 01:15