Genel Bilgi
Kod | TİB1700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek lisans tezine ilişkin kaynaklara ulaşma yollarını kavratmak; bilgiye ulaşma yollarını göstermek; edindiği bilgi birikimi ve bilimsel yöntemler yardımıyla özgün, akademik yayın ve etik ilkelerine uygun yayın yapmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Tez çalışmasına dair literatürün taranması, araştırma sürecinin planlanması, veri toplanması, analizi, değerlendirilmesi, rapor haline getirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Murray Rowena, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara, 2016; TÜBA, Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002; Umberto Eco, Tez Nasıl Yazılır?,İstanbul 2017.
Notlar
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanıyla ilgili literatüre hakim olur. |
ÖÇ02 | Araştırma problemini belirler. |
ÖÇ03 | Alanıyla ilgili bilimsel zihniyete sahip olur. |
ÖÇ04 | Bilimsel araştırma sürecine yönelik bilgi ve beceri kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi I | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi II | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması I | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması II | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması III | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Çalışma planının hazırlanması I | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Çalışma planının hazırlanması II | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Çalışma planının hazırlanması III | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması I | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması II | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması III | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması IV | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması V | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması VI | Tez hakkında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |