Genel Bilgi
Kod | TİB1722 |
Ad | İslam Ceza Hukuku |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Ömer KORKMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İslam ceza hukukunun temel problemlerini vakıf olmak
Dersin İçeriği
İslam ceza hukukunun ilkelerinden ve sistematiğinden bahseder. İslam hukukunda suçlar ve bunlara verilen cezaları inceler
Dersin Ön Koşulu
Kaynaktan konuyu okumak
Kaynaklar
İslam Ceza Hukuku Kitapları
Notlar
Bidayetü'l-müctehid
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İslâm ceza hukukunda suç ve ceza genel teorisi konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | İslâm hukukunun nass ile sabit ve değişime kapalı olan alanı ile içtihada açık olan alanının sınırlarını kavrar |
ÖÇ03 | Uzmanlık alanıyla ilgili metinleri anlama, yorumlama ve ifade etme becerisi kazanır |
ÖÇ04 | İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
ÖÇ05 | Aktüel dini meseleleri tanır ve bunlara çözüm üretir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ceza hukukunun tanımı ve kapsamı | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Suçun tanımı ve unsurları | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hukuka aykırılık | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Cezanın tanımı | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Cezayı hafifleten veya düşüren sebepler | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Had suçları ve Cezaları | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kısas ve diyet suçları ve cezaları | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | vize sınavı | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tazir suçları ve cezaları | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | ceza metinleri okuma 1 | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | ceza metinleri okuma 2 | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | ceza metinleri okuma 3 | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | ceza metinleri okuma 4 | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | ceza metinleri okuma 5 | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | ceza metinleri okuma 6 | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | final sınavı | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | final sınavı | konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |