ISB243 Bilgisayar Programlama 1

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISB243
Ad Bilgisayar Programlama 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, temel c sharp programlama dilini kullanmayı öğretmek, uygulama kapasitesini ve yeteneğini yükseltmek.

Dersin İçeriği

Bu derste, bilgisayar sistemleri, insan-bilgisayar etkileşimi ve programlama problemi, programın bölümleri, tanımlamalar, sabitler, değişkenler, konsola giriş işlemleri, hesaplamalar, ifadeler, konsola çıkış işlemleri, kontrol-karar yapıları, döngü yapıları ve indisli değişkenler, metotlar, metin dosyaları ile çalışma konuları işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Temel bilgisayar kullanma becerisi

Kaynaklar

https://enformatik.cu.edu.tr

Notlar

https://www.w3schools.com/cs/index.php


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel c sharp programlama dilinde kod yazar.
ÖÇ02 Visual Studio programını kullanır.
ÖÇ03 Visual studio programı ile c sharp dilinde yazdığı programı çalıştırır.
ÖÇ04 C Sharp programlama dilinde veri tipleri ve değişkenleri kullanır.
ÖÇ05 C Sharp programlama dilinde konsol girdi ve çıktı işlemlerini yapar.
ÖÇ06 C Sharp programlama dilinde namespace, class, method yapılarını kullanır.
ÖÇ07 C Sharp dilindeki IF ve SWITCH ifadelerini kullanır..
ÖÇ08 C Sharp dilindeki döngü yapılarını kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Programın bölümleri. Tanımlamalar, sabitler, değişkenler. Girdiler. Hesaplamalar, ifadeler. Çıktılar. Literatür taraması
2 Temel c sharp programlama dilinde kod tasarım örnekleri, uygulamaları ve girdi-çıktı işlemleri. Literatür taraması
3 Koşula dayalı olmayan kontrol-karar yapıları. Literatür taraması
4 Koşula dayalı kontrol-karar yapıları. Literatür taraması
5 Döngü yapıları. Literatür taraması
6 Döngü yapıları ve indisli değişkenler. Literatür taraması
7 Temel görsel c sharp programlama dilinde kütüphane fonksiyonları. Literatür taraması
8 Ara Sınav Genel Tekrar
9 Temel görsel c sharp programlama dilinde yerel, genel, ortak değişkenler ve birinci tip fonksiyon altprogramlar. Literatür taraması
10 Temel görsel c sharp programlama dilinde yerel, genel, ortak değişkenler, indisli değişkenler ve birinci tip fonksiyon altprogramlar. Literatür taraması
11 Temel görsel c sharp programlama dilinde diğer tip fonksiyon alt programlar. Literatür taraması
12 Temel görsel c sharp programlama dilinde indisli değişkenler ve diğer tip fonksiyon alt programlar. Literatür taraması
13 Temel görsel c sharp programlama dilinde metin dosya tanımlama, metin dosya oluşturma ve kayıt girilmesi. Literatür taraması
14 Temel görsel c sharp programlama dilinde metin dosyaya kayıt eklenmesi, işlem ve hesap yapılması. Literatür taraması
15 Temel görsel c sharp programlama dilinde metin dosyadan kayıt görüntülenmesi. Literatür taraması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür taraması
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.01.2025 10:32