Genel Bilgi
Kod | ISB243 |
Ad | Bilgisayar Programlama 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, temel c sharp programlama dilini kullanmayı öğretmek, uygulama kapasitesini ve yeteneğini yükseltmek.
Dersin İçeriği
Bu derste, bilgisayar sistemleri, insan-bilgisayar etkileşimi ve programlama problemi, programın bölümleri, tanımlamalar, sabitler, değişkenler, konsola giriş işlemleri, hesaplamalar, ifadeler, konsola çıkış işlemleri, kontrol-karar yapıları, döngü yapıları ve indisli değişkenler, metotlar, metin dosyaları ile çalışma konuları işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Temel bilgisayar kullanma becerisi
Kaynaklar
https://enformatik.cu.edu.tr
Notlar
https://www.w3schools.com/cs/index.php
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel c sharp programlama dilinde kod yazar. |
ÖÇ02 | Visual Studio programını kullanır. |
ÖÇ03 | Visual studio programı ile c sharp dilinde yazdığı programı çalıştırır. |
ÖÇ04 | C Sharp programlama dilinde veri tipleri ve değişkenleri kullanır. |
ÖÇ05 | C Sharp programlama dilinde konsol girdi ve çıktı işlemlerini yapar. |
ÖÇ06 | C Sharp programlama dilinde namespace, class, method yapılarını kullanır. |
ÖÇ07 | C Sharp dilindeki IF ve SWITCH ifadelerini kullanır.. |
ÖÇ08 | C Sharp dilindeki döngü yapılarını kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programın bölümleri. Tanımlamalar, sabitler, değişkenler. Girdiler. Hesaplamalar, ifadeler. Çıktılar. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel c sharp programlama dilinde kod tasarım örnekleri, uygulamaları ve girdi-çıktı işlemleri. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Koşula dayalı olmayan kontrol-karar yapıları. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Koşula dayalı kontrol-karar yapıları. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Döngü yapıları. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Döngü yapıları ve indisli değişkenler. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Temel görsel c sharp programlama dilinde kütüphane fonksiyonları. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Temel görsel c sharp programlama dilinde yerel, genel, ortak değişkenler ve birinci tip fonksiyon altprogramlar. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Temel görsel c sharp programlama dilinde yerel, genel, ortak değişkenler, indisli değişkenler ve birinci tip fonksiyon altprogramlar. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Temel görsel c sharp programlama dilinde diğer tip fonksiyon alt programlar. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Temel görsel c sharp programlama dilinde indisli değişkenler ve diğer tip fonksiyon alt programlar. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Temel görsel c sharp programlama dilinde metin dosya tanımlama, metin dosya oluşturma ve kayıt girilmesi. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Temel görsel c sharp programlama dilinde metin dosyaya kayıt eklenmesi, işlem ve hesap yapılması. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Temel görsel c sharp programlama dilinde metin dosyadan kayıt görüntülenmesi. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |