Genel Bilgi
Kod | ISB214 |
Ad | İktisada Giriş 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı makroekonominin temel konularını giriş düzeyinde anlatmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste ağırlıklı olarak makroekonominin en önemli kavramları ve sorunları iktisadi modeller üzerinde giriş düzeyinde işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Tümay Ertek, Makroekonomiye Giriş, Beta Yayınları
Notlar
Soru bankası ve dersle ilgili derlenmiş kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Makroekonominin temel kavramlarını açıklar |
ÖÇ02 | Toplam Talep-Toplam Arz Modeli üzerinde gelir ve fiyat düzeyinin nasıl belirlendiğini açıklar |
ÖÇ03 | Toplam Gelir-Toplam Harcamalar Modeli üzerinde makroekonomik dengenin nasıl belirlendiğini anlatır |
ÖÇ04 | Para ve maliye politikalarının amaçlarını ve bu politikaların amaçlarına ulaşmak için hangi araçların kullanıldığını anlatır |
ÖÇ05 | İş çevrimini (ekonomideki dalgalanmaları) ve özelliklerini açıklar |
ÖÇ06 | Deflasyonist açıkta ve enflasyonist açıkta uygulanacak politikaları açıklar |
ÖÇ07 | Para politikası ve araçlarını açıklar |
ÖÇ08 | İşsizliğin nasıl çlçüldüğünü ve işsizlik türlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Milli Gelir | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Milli Gelirin Hesaplanma Yolları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Temel Makroekonomi Sorunları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Temel Makroekonomi Politika Araçları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Gelir ve Fiyat Düzeyinin Belirlenmesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Gelir ve Fiyat Düzeyinin Belirlenmesi: Toplam Talep-Toplam Arz Modeli | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Toplam Harcamaların Gelir Düzeyini Belirlemesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Toplam Harcamaların Gelir Düzeyini Belirlemesi: Toplam Gelir-Toplam Harcamalar Modeli | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Toplam Gelir-Toplam Harcamalar Modeli | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Kamu Bütçesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
12 | Kamu Bütçesi ve Maliye Politikası | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
13 | Para Teorisi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Para Politikası | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Enflasyon | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |