Genel Bilgi
| Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
| İSTATİSTİK PR. | |
| Kod | ISB343 |
| Ad | Bilgisayar Programlama 3 |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Visual Studio ile C Sharp diliyle kullanıcı arayüzü olan windows uygulamarı geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste visual studio arayüzü, formlar, metin kutuları, listeler, butonlar gibi arayüz elemanları; dosya işlemleri, veritabanı işlemleri, geliştirilen uygulamanın dağıtıma hazır hale getirilmesi konuları işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
C# programlama diline hakim olmak.
Kaynaklar
https://enformatik.cu.edu.tr
Notlar
https://learn.microsoft.com
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Visual Studio ortamını Görsel Programlama geliştirmek için kullanır. |
| ÖÇ02 | Visual Studio ile yeni bir Windows Form uygulaması yaratır. |
| ÖÇ03 | Nesneleri form üzerine ekler ve Olay, Özellik ve Metodlarını kullanır. |
| ÖÇ04 | ORM kontrolünü kullanır. |
| ÖÇ05 | Label ve Button kontrollerini kullanır. |
| ÖÇ06 | TextBox, ListBox ve DropDownList nesnelerini kullanır. |
| ÖÇ07 | C Sharp dili ile Multi Thread program yazar. |
| ÖÇ08 | Geliştirdiği uygulamalar için kurulum paketleri hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | 3 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 3 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Visual Studio Ortamı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | Görsel Programlamaya giriş ve Formlar. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | Araç kutusu ve araçların genel özellikleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Label ve Button kullanımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Metin Kutusu Kullanımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | CheckBox ve Option Box kullanımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Listbox ve Dropdown List Kullanımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Timer Nesnesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | ImageBox ve Resim Dosyaları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Thread Kullanımı ve MutltiThread programlama - I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Thread Kullanımı ve MutltiThread programlama - II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Uygulama Tasarımı ve proje geliştirme - I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Uygulama Tasarımı ve proje geliştirme - II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Uygulama paketleme ve dağıtım | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||