Genel Bilgi
Kod | SRT265 |
Ad | Seramik Tasarımı 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
1) İleri Düzey Beceri Geliştirme: Öğrencilerin seramik tasarımındaki teknik ve sanatsal becerilerini geliştirmek. 2) Yenilikçi Tasarım Araştırması: Yaratıcılığı ve yeniliği teşvik etmek, çağdaş ve deneysel tasarım konseptlerini keşfetmeyi teşvik etmek. 3) Teknoloji Entegrasyonu: Öğrencilere seramik sanatı yaratımında dijital teknolojinin entegrasyonunu tanıtmak. 4) Sürdürülebilir Uygulamalar: Seramik tasarımında sürdürülebilir ve çevre dostu yöntemlerin farkındalığını ve uygulamasını teşvik etmek. 5) Portföy Geliştirme: Öğrencilere, becerilerini, yaratıcılıklarını ve yenilikçi tasarımlarını sergileyen profesyonel bir portföy oluşturmalarına rehberlik etmek. Bu ders, öğrencilerin seramik tasarımının dinamik doğasını derinlemesine anlayarak ve sağlam bir beceri seti ile profesyonel dünyaya girmelerini sağlamak için geleneksel seramik sanatı becerilerini çağdaş tasarım ilkeleri ile birleştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencileri çağdaş tasarım ilkeleri ve uygulamaları üzerinde durularak seramik sanatının ileri seviyedeki inceliklerini keşfetmeye yönlendirmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler, seramik sanatındaki güncel trendler bağlamında yenilikçi tasarım konseptlerini, seramikte teknoloji entegrasyonunu ve kişisel sanatsal tarzın geliştirilmesini keşfetmeye yönlendirileceklerdir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kitaplar: "The Art and Craft of Ceramics: Techniques, Projects, Inspiration" by Maria Dolors Ros i Frigola "Contemporary Ceramics" by Emmanuel Cooper "Ceramics: A World Guide to Traditional Techniques" by Bryan Sentance "Clay and Glazes for the Potter" by Daniel Rhodes "The Ceramic Spectrum" by Robin Hopper "Ceramics and the Human Figure" by Edith Garcia Makaleler: "Analyzing the Glaze: The Role of Ceramics in Contemporary Art" - Published in "Art Journal" "The Relevance of Making in Contemporary Ceramic Practice" - Published in "Ceramics: Art and Perception" Akademik Dergiler: "The Journal of Modern Craft" "Ceramics Monthly" "Ceramics International" Online Resources: The Ceramic Arts Network CFile - Contemporary Ceramic Art + Design JSTOR Google Scholar
Notlar
Konu ile ilgili bildiri kitapları, tezler, dergiler, araştırma raporları, internet veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Malzeme işleyebilme becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Tasarım elemanlarını deneysel olarak araştırır |
ÖÇ03 | Doğadan etüt yaparak ürüne dönüştürür |
ÖÇ04 | Endüstriyel ve Sanatsal ürün tasarımını analitik olarak değerlendirir |
ÖÇ05 | İç ve dış mekanda tekstür ve strüktür önemini kavrar ,analiz eder, tasarlar, üretir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Güz yarıyılında okutulacak dersler ve haftalık ders planı hakkında bilgi verilmesi. | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Çağdaş Seramik Tasarımına Giriş. Çağdaş seramik tasarımındaki güncel trendleri ve dikkat çeken sanatçıları keşfetme. | Çağdaş tasarımın seramik sanatını nasıl etkilediğine dair bir özet yazılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Konsept Geliştirme.Çağdaş seramik tasarımında konseptin rolü. | Çağdaş bir seramik parça için bir konsept geliştirilmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Eskiz ve Modelleme. Konseptleri görsel formlara çevirme. | 3. haftanın konseptine dayanarak bir dizi eskiz ve model üretilmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Sürdürülebilir Uygulamalar. Seramik tasarımında sürdürülebilir ve çevre dostu uygulamalar. | Sürdürülebilirlik için geleneksel bir tekniğe değişiklikler önerilmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Tasarım İşbirliği. İşbirlikçi tasarım süreçleri. | İşbirlikçi tasarım konsepti önerilmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Fonksiyonel Estetik. Çağdaş seramiklerde estetiği ve işlevselliği dengede tutma. | Ara sınav projesi için tasarım eskizleri tamamlanmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav Öğrenilen kavram ve tekniklerin uygulanması. | Ara sınav projesini sunma ve sunum. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Form Araştırması. Alışılmadık ve yenilikçi formlarla deneme. | Alışılmadık formların zorlukları ve fırsatları üzerine araştırmalar yapılması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Yüzey Tasarımı. Çağdaş tasarımda ileri yüzey dekorasyon teknikleri. | Bir seramik formu üzerinde ileri yüzey tasarımları uygulanmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Mixed Medya. Seramiği diğer medya ile entegre etme. | Mixed medya modeli oluşturulmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Hikaye ve İçerik. Seramik tasarımına anlatı enjekte etme. | Bir hikaye yazılıp, bunun tasarımı nasıl bilgilendirdiği açıklanmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Yerleştirme Sanatı. Yerleştirme Sanatı bağlamında seramik sanatı. | Bir seramik yerleştirme konsepti önerilmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Kamusal Sanat. Kamusal sanat ve mekanlarda seramik keşfetme. | Verilen bir mekanı dikkate alarak bir seramik kamusal sanat parçası tasarlanmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Portföy Geliştirme. Bir portföy oluşturmak ve sunmak. | Sanatçı beyanı oluşturulmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları Eleştiri ve İyileştirme. | Geri bildirimlere dayanarak final projeyi rafine etme. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları Final Proje Sunumu | Tamamlanan tasarımlar sunulmalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |