SRT242 Seramikte Yüzey Tasarımı

6 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT242
Ad Seramikte Yüzey Tasarımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin seramik çalışmalarında gereksinim duyabilecekleri desen çalışmalarına alt yapı oluşturabilmek amaçlanır.

Dersin İçeriği

Çeşitli görsel elemanlarla kağıt üzerinde yüzeysel kompozisyonlar yapılır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Temel Tasarım, KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Prof. Dr. Kerim Çınar, Mimar Semra Çınar, 2019.

Notlar

Abdullah Demir, Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kompozisyon ilkelerini, nesne ve kavrama bağlı yeni düzenlemelerde kullanır
ÖÇ02 Tasarımlarını oluştururken kullandığı özgün fikir ve çözümleri savunur
ÖÇ03 Verilen konuya bağlı yaratıcı ve özgün çözümler geliştirir.
ÖÇ04 Elemanter sistem ile yüzey biçim ilişkileri geliştirir.
ÖÇ05 Seramik modül üretim tekniklerini tanımlar
ÖÇ06 Birim özelliklerine göre modülleri tanımlar
ÖÇ07 Projenin teknik ve perspektif çizimlerini yapar
ÖÇ08 Plastik şekillendirme yöntemleri ile yüzey tasarımını tarif eder
ÖÇ09 Uygulaması yapılacak olan tasarımları planlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel sanat eğitiminde geçen temel terimler. Görsel Sanat Elemanları. Görsel Sanat İlkeleri. Seramik modül üretim teknikleri; plastik şekillendirme, presle şekillendirme, dökümle şekillendirme. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
2 Döküm ile yüzey tasarımı. Seramik modül üretim teknikleri. Birim özelliklerine göre modüller; esas modüller, yardımcı modüller. Kullanım ve uygulama özelliklerine göre modüller; mimaride dış cephe, iç mekan, heykel ve diğer örnekler. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Projenin teknik ve perspektif çizimlerinin gerçekleştirilmesi. Yüzey biçim ilişkisi. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Yüzey-biçim ilişkisi, form-fon ilişkileri, ritim ve tekrar, zıtlık ve tasarıma etkisi, zıtlık ve denge, ışık-gölge Yüzeyin yeniden biçimlendirilme çalışmaları. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman. Araştırma, eskiz, eleştiri. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Form-Fon İlişkileri, Ritm Ve Tekrar. Kişisel yorum çalışmaları. Tasarımların değerlendirilmesi. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Form-Fon Iliskileri, Isik-gölge çalismasi. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Plastik şekillendirme yöntemleri ile yüzey tasarımı. Tasarım konuları hakkında ögrencilerle konuşma,fikir ,konu,kavram gibi kendi secimlerini düşünme zamanı verme. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Plastik şekillendirme yöntemleri ile yüzey tasarımı. Öğrencilerin seçimleri ile konu belirleme ve yönlendirme. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Verilen proje doğrultusunda tartışmalar. Araştırma, eskiz, eleştiri. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Teslim edilen projenin geliştirilmesi. Form Tekrarı- Form Artımı. Tasarımların değerlendirilmesi. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Tam tekrar, aralıklı tekrar, değişen tekrar. Yapılacak tasarımlarla ilgili araştırmaların sunulması. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Uygulaması yapılacak olan tasarımların sunumlarının yapılması. Yüzey Değerlendirmesi. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Tasarımlara devam edilmesi. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları FINAL EXAM Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 5 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 06:34