SRT303 Seramik Çamurları Tasarımı 1

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT303
Ad Seramik Çamurları Tasarımı 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Farklı hammaddeler kullanarak Endüstriyel veya Sanatsal ürün tasarımına yönelik üçgen diyagram üzerinde bünye reçeteleri oluşturmaktır. Oluşturulan yeni reçeteleri uygun sıcaklıkta ve deformasyona uğratmadan fırınlamaktır.

Dersin İçeriği

Ürün tasarımında malzeme seçiminin teknolojik ölçütü. Hammadde kavramı ve alternatif hammadde olabilecek diğer malzemeler. Geleneksel seramikler, uygulamaları ve kullanım alanları. Sofra Eşyası, Sağlık Gereçleri ve Yer/Duvar Kaplama malzemeleri, tanımları ve özellikleri, bünye hazırlama yöntemleri, şekillendirme ve fırınlama.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Seramik Hataları ve Çözüm Yöntemleri, Çevirmen Zeliha Mete, İlker Özkan, 2015. Seramik Teknolojisi, Ateş ARCASOY, Hasan BAŞKIRKAN, 2019

Notlar

Out of the Earth, into the Fire A Course in Ceramic Materials for the Studio Potter, Mimi Obstler, 2001. Working With Clay, Susan Peterson, Jan Peterson, 2009 ISBN 978-605-4146- Konu ile ilgili bildiri kitapları, tezler, dergiler, araştırma raporları, İnternet Veri Tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seramik çamurlarının hazırlanma yöntem ve tekniklerini bilir.
ÖÇ02 Seramik hammaddelerinin özelliklerini bilir.
ÖÇ03 Seramik hammadde kaynaklarına alternatif olabilecek atık malzemeler ve yöresel hammaddeler ile yeni kompozisyonlar tasarlar
ÖÇ04 Yeni çamur kompozisyonlarını hazırlamada kullanılacak süreci ayırt eder
ÖÇ05 Yaş yöntem ile üretilecek seramik ürün için hazırlanacak seramik çamurlarının hangi reolojik özelliklere sahip olması gerektiğini ayırt eder
ÖÇ06 Farklı hammaddeler ile yeni çamurlar elde ederek yeni ürün tasarlar.
ÖÇ07 Tasarlanan yeni çamurları şekillendirirken karşılaşılan sorunları tanımlar.
ÖÇ08 Vitrifiye Ürün ve Porselen arasındaki farkı tanımlar
ÖÇ09 Sofra Eşyaları, Kaplama Malzemeleri ve Sağlık Gereçleri bünyelerinin özelliklerini karşılaştırarak bunların arasındaki farkları ayırt eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seramik ürün tasarımında ürüne göre çamur seçiminin teknolojik ölçütleri Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Seramik çamur tasarımında hammadde kavramı ve alternatif hammadde olabilecek diğer malzemeler Laboratuvar Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Geleneksel seramikler, uygulamaları ve kullanım alanları Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Sofra eşyası bünyeler (Kemik porseleni, sert ve yumuşak porselenler): Sofra eşyası tanımı ve özellikleri, bünye hazırlama yöntemleri ve fırınlama. Laboratuvar Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
5 Duvar karosu bünyeler. Duvar karosu bünyelerin tanım ve özellikleri. Bünye hazırlama yöntemleri ve fırınlama. Kurutma-Şekillendirme-Pişirim aşamalarında karşılaşılan problemler ve çözüm yöntemleri. Laboratuvar. Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
6 Yer karosu bünyeler. Yer karosu bünyelerin tanım ve özellikleri. Bünye hazırlama yöntemleri ve fırınlama. Kurutma-Şekillendirme-Pişirim aşamalarında karşılaşılan problemler ve çözüm yöntemleri. Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası
7 Sağlık Gereçleri bünyeleri, tanımı ve özellikleri. Sağlık gereçleri döküm çamuru hazırlama. Çamur Hazırlama-Kurutma-Şekillendirme-Pişirim aşamalarında karşılaşılan problemler ve çözüm yöntemleri. Laboratuvar. Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Vitirfiye ürün ve porselen arasındaki farklar ve benzerlikler, örnek reçeteler ve sıcaklık-kompozisyon ilişkisi Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
10 İkili ve Üçlü çamur diyagramlarının özellikleri ve çamur tasarımları. Laboratuvar. Ödev Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
11 İkili ve Üçlü diyagramlarda alternatif hammaddelerle örnek çamur tasarımlarının oluşturulması, kurutulması ve fırınlanması. Laboratuvar. Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
12 Kaplama malzemelerinde son dönem gelişmeler (Şekillendirme-fırınlama-dekorasyon)-Sunumlar Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim
13 Sağlık gereçleri endüstrisinde son dönem gelişmeler (Şekillendirme-fırınlama-dekorasyon)-Sunumlar Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
14 Sofra eşyası endüstrisinde son dönem gelişmeler (Şekillendirme-fırınlama-dekorasyon)- Sunumlar Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
15 Örnek çamur tasarımı çalışmaları ve değerlendirilmesi Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 01:17