Genel Bilgi
Kod | SRT304 |
Ad | Seramik Çamurları Tasarımı 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yakın gelecekte tükenecek olan hammadde kaynaklarına alternatif hammadde olabilecek özlü/özsüz hammaddeleri kullanarak, üretilecek ürüne ve fırınlama sıcaklığına göre çamurlar tasarlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Fabrikaların veya madenlerin inorganik katı atıkları ve inorganik ambalaj atıkları ile yeni bünye tasarımları. Renkli çamur tasarımları. Yeni tasarlanan çamurların sırlı veya sırsız olarak sanatsal bir ürüne dönüştürülmesi
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Seramik Hataları ve Çözüm Yöntemleri, Çevirmen Zeliha Mete İlker Özkan, 2015. Seramik Teknolojisi, Ateş ARCASOY, Hasan BAŞKIRKAN, 2019
Notlar
Out of the Earth, into the Fire a Course in Ceramic Materials for the Studio Potter, Mimi Obstler, 2001
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seramik endüstrisinde kullanılabilecek yeni çamur kompozisyonları oluşturarak üçgen diyagram üzerinde bir ürün tasarlar. |
ÖÇ02 | Tasarlanan yeni çamurları şekillendirirken, kuruturken ve fırınlarken karşılaşılan sorunları listeler. |
ÖÇ03 | Çamur tasarımı sürecinde karşılaştığı sorunlara alternatif çözüm önerileri sunar. |
ÖÇ04 | Elde edilen çamurları değerlendirerek raporlar. |
ÖÇ05 | Elde edilen yeni çamurlar ile bir ürün üretilip üretilmeyeceğini değerlendirir. |
ÖÇ06 | Elde edilen yeni çamurları teknolojik olarak yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders işleyişi hakkında bilgilendirme. Derste kullanılacak malzemelerin tanıtımı. Ödev ve proje konularının belirlenmesi | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Organik katkı malzemelerle çamur araştırmaları; Hazırlama ve Kurutma) | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
3 | Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Organik katkı malzemelerle çamur araştırmaları, Pişirme) | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Teknik Gezi (Seramik Hammaddesi olabilecek kil içeren toprakların tespit ve temin edilmesi) | Arazi koşullarına uygun kıyafet seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
5 | Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Bölge killeri ile renkli çamur araştırmaları, Reçete oluşturma, şekillendirme, kurutma, Pişirme) | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
6 | Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Volkanik tüflerle bünye araştırmaları; Hazırlama ve Kurutma) | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
7 | Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Volkanik tüflerle bünye araştırmaları, Pişirme) | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Sinterlenmiş bünye araştırmaları, Bünye Hazırlama ve Kurutma | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
10 | Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Sinterlenmiş bünye araştırmaları, Pişirme) | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
11 | Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Endüstriyel katı atıklarla bünye araştırmaları, Bünye Hazırlama ve Kurutma) | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
12 | Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Endüstriyel katı atıklarla bünye araştırmaları, Pişirme) | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
13 | Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Atık camlarla bünye araştırmaları, Bünye Hazırlama ve Kurutma) | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
14 | Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Atık camlarla bünye araştırmaları, Pişirme) | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
15 | Araştırma ve uygulamaların rapor edilmesi, Proje sunumları | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |