SRT304 Seramik Çamurları Tasarımı 2

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT304
Ad Seramik Çamurları Tasarımı 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yakın gelecekte tükenecek olan hammadde kaynaklarına alternatif hammadde olabilecek özlü/özsüz hammaddeleri kullanarak, üretilecek ürüne ve fırınlama sıcaklığına göre çamurlar tasarlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Fabrikaların veya madenlerin inorganik katı atıkları ve inorganik ambalaj atıkları ile yeni bünye tasarımları. Renkli çamur tasarımları. Yeni tasarlanan çamurların sırlı veya sırsız olarak sanatsal bir ürüne dönüştürülmesi

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Seramik Hataları ve Çözüm Yöntemleri, Çevirmen Zeliha Mete İlker Özkan, 2015. Seramik Teknolojisi, Ateş ARCASOY, Hasan BAŞKIRKAN, 2019

Notlar

Out of the Earth, into the Fire a Course in Ceramic Materials for the Studio Potter, Mimi Obstler, 2001


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seramik endüstrisinde kullanılabilecek yeni çamur kompozisyonları oluşturarak üçgen diyagram üzerinde bir ürün tasarlar.
ÖÇ02 Tasarlanan yeni çamurları şekillendirirken, kuruturken ve fırınlarken karşılaşılan sorunları listeler.
ÖÇ03 Çamur tasarımı sürecinde karşılaştığı sorunlara alternatif çözüm önerileri sunar.
ÖÇ04 Elde edilen çamurları değerlendirerek raporlar.
ÖÇ05 Elde edilen yeni çamurlar ile bir ürün üretilip üretilmeyeceğini değerlendirir.
ÖÇ06 Elde edilen yeni çamurları teknolojik olarak yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders işleyişi hakkında bilgilendirme. Derste kullanılacak malzemelerin tanıtımı. Ödev ve proje konularının belirlenmesi Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Organik katkı malzemelerle çamur araştırmaları; Hazırlama ve Kurutma) Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
3 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Organik katkı malzemelerle çamur araştırmaları, Pişirme) Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Teknik Gezi (Seramik Hammaddesi olabilecek kil içeren toprakların tespit ve temin edilmesi) Arazi koşullarına uygun kıyafet seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
5 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Bölge killeri ile renkli çamur araştırmaları, Reçete oluşturma, şekillendirme, kurutma, Pişirme) Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
6 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Volkanik tüflerle bünye araştırmaları; Hazırlama ve Kurutma) Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
7 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Volkanik tüflerle bünye araştırmaları, Pişirme) Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Sinterlenmiş bünye araştırmaları, Bünye Hazırlama ve Kurutma Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
10 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Sinterlenmiş bünye araştırmaları, Pişirme) Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
11 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Endüstriyel katı atıklarla bünye araştırmaları, Bünye Hazırlama ve Kurutma) Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
12 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Endüstriyel katı atıklarla bünye araştırmaları, Pişirme) Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
13 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Atık camlarla bünye araştırmaları, Bünye Hazırlama ve Kurutma) Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
14 Çamur kompozisyonu araştırma ve uygulamalar (Atık camlarla bünye araştırmaları, Pişirme) Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
15 Araştırma ve uygulamaların rapor edilmesi, Proje sunumları Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2024 11:15