SRS401 Seramik Teknolojisi Tasarımı 1

15 AKTS - 4-4 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS401
Ad Seramik Teknolojisi Tasarımı 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 15 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tasarım malzemesi olarak seramiği değerlendirebilme bilinci oluşturarak Farklı hammaddeler ile Yüksek/Düşük sıcaklıklarda Çamur/Sır kompozisyonları oluşturma olanaklarını saptamaktır

Dersin İçeriği

Seramik endüstrisinde son trendler, sektörel sıkıntılar ve çözüm arayışları. Geleneksel Seramikler- örnek bünye ve sır reçeteleri tasarımı ve sıcaklık karşısında oluşabilecek fiziksel ve kimyasal özellikleri. Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek. Araştırma teknikleri doğrultusunda çalışma konusu için gerekli ön hazırlıklar. Araştırma konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak (Çamur Hazırlama-Bünye Şekillendirme-Sır Hazırlama, Fırınlama),uygulamaya yönelik taslak hazırlamak

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tüm ders notları

Notlar

Seramik Teknolojisi Yazar: Ateş Arcasoy


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seramik çamur/sır reçeteleri oluşturularak seramik ürünlerin üretimi için kullanılan hammaddelerin kullanım alanlarını açıklar
ÖÇ02 Konusu ile ilgili projesinin aşamalarını ve yöntemlerini gereksinimlerine uygun olarak ve farklı malzemelerden yararlanarak tasarlar
ÖÇ03 Elde ettiği çamur/sır kompozisyonlarını farklı bünyeler için kullanabilir ve karşılaşılabilecek problemlere çözüm önerileri getirir
ÖÇ04 Farklı sıcaklıklar ve fırın atmosferi için çamur/ sır reçeteleri geliştirerek uygun ve etkin bir şekilde laboratuvarı ve atölyeyi kullanır
ÖÇ05 Araştırmaların prototip üretimini gerçekleştirip değerlendirerek sergiler
ÖÇ06 Seramik Teknolojisindeki son dönem gelişmeleri yakından takip eder
ÖÇ07 Sektörel sorunlara çözüm önerisi getirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin İçeriği Hakkında Bilgilendirme. Ders bilgi paketlerini incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Seramik Malzemeler ve kullanım alanları Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Seramik endüstrisinde son trendler, sektörel sıkıntılar ve çözüm arayışları Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Geleneksel Seramikler- örnek bünye ve sır reçeteleri tasarımı ve sıcaklık karşısında oluşabilecek fiziksel ve kimyasal özelliklerin değerlendirilmesi Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
5 Alanında Proje konu önerileri ile ilgili araştırmaların yapılması. Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
6 Araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek. Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
7 Araştırma teknikleri doğrultusunda çalışma konusu için gerekli ön hazırlıklar. Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çalışma sürecini planlamak Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
10 Araştırma konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak (Çamur Hazırlama-Bünye Şekillendirme-Sır Hazırlama Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
11 Araştırma konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak (Fırınlama) Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
12 Deneylerin sonuçlarını tartışmak ve rapor etmek Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
13 Deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan biligisine sahip olmak ve uygulamaya yönelik taslak hazırlamak Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
14 Görsel ve yazılı sunum tekniklerini kullanarak araştırma konusu hakkında seminer vermek Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Tez niteliğinde (Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları) araştırma dosyası hazırlamak Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 11 20 220
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 384
Toplam İş Yükü / 25 (s) 15,36
AKTS 15 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 02:44