Genel Bilgi
Kod | SRS401 |
Ad | Seramik Teknolojisi Tasarımı 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 15 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım malzemesi olarak seramiği değerlendirebilme bilinci oluşturarak Farklı hammaddeler ile Yüksek/Düşük sıcaklıklarda Çamur/Sır kompozisyonları oluşturma olanaklarını saptamaktır
Dersin İçeriği
Seramik endüstrisinde son trendler, sektörel sıkıntılar ve çözüm arayışları. Geleneksel Seramikler- örnek bünye ve sır reçeteleri tasarımı ve sıcaklık karşısında oluşabilecek fiziksel ve kimyasal özellikleri. Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek. Araştırma teknikleri doğrultusunda çalışma konusu için gerekli ön hazırlıklar. Araştırma konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak (Çamur Hazırlama-Bünye Şekillendirme-Sır Hazırlama, Fırınlama),uygulamaya yönelik taslak hazırlamak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tüm ders notları
Notlar
Seramik Teknolojisi Yazar: Ateş Arcasoy
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seramik çamur/sır reçeteleri oluşturularak seramik ürünlerin üretimi için kullanılan hammaddelerin kullanım alanlarını açıklar |
ÖÇ02 | Konusu ile ilgili projesinin aşamalarını ve yöntemlerini gereksinimlerine uygun olarak ve farklı malzemelerden yararlanarak tasarlar |
ÖÇ03 | Elde ettiği çamur/sır kompozisyonlarını farklı bünyeler için kullanabilir ve karşılaşılabilecek problemlere çözüm önerileri getirir |
ÖÇ04 | Farklı sıcaklıklar ve fırın atmosferi için çamur/ sır reçeteleri geliştirerek uygun ve etkin bir şekilde laboratuvarı ve atölyeyi kullanır |
ÖÇ05 | Araştırmaların prototip üretimini gerçekleştirip değerlendirerek sergiler |
ÖÇ06 | Seramik Teknolojisindeki son dönem gelişmeleri yakından takip eder |
ÖÇ07 | Sektörel sorunlara çözüm önerisi getirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin İçeriği Hakkında Bilgilendirme. | Ders bilgi paketlerini incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Seramik Malzemeler ve kullanım alanları | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Seramik endüstrisinde son trendler, sektörel sıkıntılar ve çözüm arayışları | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Geleneksel Seramikler- örnek bünye ve sır reçeteleri tasarımı ve sıcaklık karşısında oluşabilecek fiziksel ve kimyasal özelliklerin değerlendirilmesi | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
5 | Alanında Proje konu önerileri ile ilgili araştırmaların yapılması. | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
6 | Araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek. | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
7 | Araştırma teknikleri doğrultusunda çalışma konusu için gerekli ön hazırlıklar. | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çalışma sürecini planlamak | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
10 | Araştırma konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak (Çamur Hazırlama-Bünye Şekillendirme-Sır Hazırlama | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
11 | Araştırma konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak (Fırınlama) | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
12 | Deneylerin sonuçlarını tartışmak ve rapor etmek | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
13 | Deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan biligisine sahip olmak ve uygulamaya yönelik taslak hazırlamak | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
14 | Görsel ve yazılı sunum tekniklerini kullanarak araştırma konusu hakkında seminer vermek | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Tez niteliğinde (Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları) araştırma dosyası hazırlamak | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 11 | 20 | 220 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 384 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15,36 | ||
AKTS | 15 AKTS |