SRS425 Seramik Sırları1

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS425
Ad Seramik Sırları1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Seramik sırların kullanımı, özellikleri ve uygulaması

Dersin İçeriği

Seramik sırları, tanımı, kullanılan kimyasal oksitler, özellikleri, sır çamur ilişkisi, sır boya ilişkisi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Seramik Teknolojisi Yazar: Ateş Arcasoy Yayınevi : Literatür Yayıncılık

Notlar

Handbook of Advanced Ceramics: Materials, Applications, Processing and Properties


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Oluşturulan sır reçetesinde hangi hammaddeleri kullanabileceğini saptar
ÖÇ02 Sır bünyesinde kullanılan hammaddedlerin özelliklerini tanır
ÖÇ03 Hammaddelerin sır bünyesi içinde nasıl etki vereceğini tanımlar.
ÖÇ04 Farklı kompozisyonlarda sır reçeteleri geliştirir
ÖÇ05 Belirlenen sır çeşidine bağlı olarak reçeteleri hesaplar
ÖÇ06 Farklı sır kompozisyonlarında deney yapar.
ÖÇ07 Araştırmasını yaptığı sırı hazırlar
ÖÇ08 Araştırmasını yaptığı sır bünyesi ni tasarladığı seramik yüzeylerde uygular
ÖÇ09 Sır Bünyesinin uygulayabileceği deney Plakalarını hazırlar.
ÖÇ10 Hazırladığı sır bünyesini plakalara uygular.
ÖÇ11 Uyguladığı sır bünyelerin özelliklerini görür
ÖÇ12 Yapmış olduğu sır araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir
ÖÇ13 Araştırma sonuçlarının, diğer örneklerle karşılaştırılmasını yapar
ÖÇ14 Yapmış olduğu sır araştırmalarını rapor haline getirir
ÖÇ15 Araştırmasını sunum haline getirerek sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seramik sır nedir, özellikleri neler olmalıdır. Niçin kullanılır Seramik sır bilgilerini çeşitli kaynaklardan tekrar ederek gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
2 Seramik sırların genel özellikleri ve tanımları Seramik sırların ne olduğunu araştırır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Sırların bileşiminde kullanılan hammaddelerin özellikleri. Seramik hammaddeleri konusunu tekrar ederek gelir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
4 Endüstriyel ve artistik sırların sınıflandırılması ve özellikleri. Endüstriyel sırları araştırarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Seramik Sır ve çamur özellikleri, ilişkileri Seramik Sır ve çamur ilişkisini araştırır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Seçilen sır tipleri ile ilgili reçetelerin hazırlanması. Seramik sır reçetelerini tekrar ederek gelir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
7 Seramik sır Reçetelerin tartılması ve öğütülmesi. Seramik sırların hazırlanmasında dikkat edilecek hususları tekrar eder Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Seramik sırların hazırlanması ile ilgili tüm konulara hazırlıklı gelir. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Yazılı Sınav
9 Hazırlanan sırların farklı pişirim atmosferlerinde pişirimi. Farklı fırın atmosferleri nelerdir, araştırır ve gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
10 Seramik sırlarına etki eden faktörler ve testler. Seramik sırlarının tümünü bilir, uygulanan kalite kontrol testlerini öğrenerek gelir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Sır hataları ve bunların düzeltilmesi. Seramik Sırlarda hatalar nelerden gelir, hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
12 Olumlu sır reçetelerin çoğaltılarak üç boyutlu seramik yüzeylerde uygulanması. Olumlu sır reçetelerini kontrol ettirerek varsa hatalarının düzeltilmesini sağlar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
13 Seramik sır reçetelerin çoğaltılarak üç boyutlu seramik yüzeylerde uygulanması. Uygulama yapacağı Seramik Yüzeyleri hazırlamış olarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
14 Yapılan araştırmaların reçete hesapları,rapor hazırlanması. Raporun nasıl hazırlanması konusunda bilgi alır Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
15 Yapmış olduğu tüm seramik sır araştırmalarını sunum halinde sunar Sunumları hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün konulara hazırlanarak sınava gelir. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama çalışmaları ile ilgili soruları cevaplayabilir Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 02:44