Genel Bilgi
Kod | SRS443 |
Ad | Malzeme ve Ses İlişkisi 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZGÜR PEKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ÖZGÜR PEKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sesin oluşumu ve fiziksel özelliklerini kavrayabilme. Malzeme ve ses ilişkisini kavrayabilme. Farklı malzemelerden ses ve ses üretimine yönelik ürün oluşturulabileceğini anlayabilme. Seramik malzemenin ses üretiminde tasarım, kalınlık, pişirme gibi etkenlerin sese olan etkisini kavrayarak gözlemleyebilme. Seramik malzemeden farklı türde ve boyutta müzik aleti yapılabileceğini kavrayabilme.
Dersin İçeriği
Ses ve sesin fiziksel özelliklerinin tanıtılması. Malzemenin sesle olan ilişkisinin tanıtılması. Malzemenin ürüne dönüştürülmesi sırasında oluşan biçimsel boşlukların ses ile ilişkisinin tanıtılması. Farklı malzemelerin boyutları, kalınlıkları ve şekilsel farklılıklarının sese nasıl yansıdığının kavratılması. Farklı malzeme türlerinden ses ve sese yönelik ürün oluşturabilme. Seramik malzemelerden yapılan müzik aletlerinin tanıtılması. Seramik malzemelerden müzik aleti tasarımı.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Seramik Malzeme ve Ses İlişkisi, Firdevs Müjde Gökbel, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Mart 2019. Seramik Müzik Aletleri, Alp Çam, Gülce Alaybek, Sema Okan, Sanat Art Dergisi No 23 Kasım, Aralık 2007.
Notlar
Konu ile ilgili araştırma makaleleri. İnternet veri tabanlı kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sesin oluşumu ve fiziksel özelliklerini kavrar. |
ÖÇ02 | Malzeme ve boşluk ilişkisini kavrar. |
ÖÇ03 | Ses yansıtıcı malzemeleri tanır. |
ÖÇ04 | Ses yansıtıcı malzemelerden kayaçlar ve oluşturabilecekleri sesler konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Ses yansıtıcı malzemelerden kemikler ve oluşturabilecekleri sesler konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Ses yansıtıcı malzemelerden ahşap ve oluşturabilecekleri sesler konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Ses yansıtıcı malzemelerden metaller ve oluşturabilecekleri sesler konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Ses yansıtıcı malzemelerden plastik ve oluşturabilecekleri sesler konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ09 | Ses yansıtıcı malzemelerden cam ve oluşturabilecekleri sesler konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ10 | Ses yansıtıcı malzemelerden seramik ve oluşturabilecekleri sesler konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ11 | Seramik malzemelerden müzik aleti yapılabileceğini kavrar. |
ÖÇ12 | Seramik malzemelerden müzik aletleri tasarımları yapabileceğini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sesin Tanımı. Sesin Fiziksel Özellikleri. | Sesin tanımı ve fiziksel özelliklerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Malzeme, Boşluk İlişkisi | Çevremizde bulunan materyallerin yapım biçimine göre oluşan boşluklar ile ses ilişkisinin anlatılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ses Yansıtıcı Malzemeler Hakkında Genel Bilgiler. | Ses yansıtıcı malzemelerin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ses Yansıtıcı Malzemeler. Kayaçlar | Ses yansıtıcı malzemelerden kayaçlar ile ses ilişkilerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Ses Yansıtıcı Malzemeler. Kemik | Ses yansıtıcı malzemelerden kemikler ile ses ilişkilerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Ses Yansıtıcı Malzemeler. Ahşap | Ses yansıtıcı malzemelerden ahşap ile ses ilişkilerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ses Yansıtıcı Malzemeler. Metaller | Ses yansıtıcı malzemelerden metaller ile ses ilişkilerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Ses Yansıtıcı Malzemeler. Plastik | Ses yansıtıcı malzemelerden plastik ile ses ilişkilerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Ses Yansıtıcı Malzemeler. Cam | Ses yansıtıcı malzemelerden cam ile ses ilişkilerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Ses Yansıtıcı Malzemeler. Seramik | Ses yansıtıcı malzemelerden seramik ile ses ilişkilerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Seramik Malzemelerden Müzik Aleti Tasarımı 1 | Seramik malzemelerden ne tür müzik aletleri yapılabileceğinin anlatılması ve tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Seramik Malzemelerden Müzik Aleti Tasarımı 2 | Seramik malzemelerden yapılabilecek müzik aletlerinin tasarımına yönelik bilgi aktarılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Seramik Malzemelerden Müzik Aleti Tasarımı 3 | Seramik malzemelerden yapılabilecek müzik aletlerinin tasarımına yönelik bilgi aktarılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Seramik Malzemelerden Müzik Aleti Tasarımı 4 | Seramik malzemelerden yapılabilecek müzik aletlerinin tasarımına yönelik bilgi aktarılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje/Tasarım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje/Tasarım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |