Genel Bilgi
Kod | SRS433 |
Ad | Desen Teknikleri 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı desen örneklerini inceleme, farklı teknik ve tarzda desen çizme yeteneklerini geliştirme, kendine özel tarz oluşturma ve bireysel özgün yaratımlar için öğrenciyi desteklemek.
Dersin İçeriği
Ünlü sanatçıların desen örneklerini inceleme ve tartışmalar, farklı teknikler ve tarzlarda desen uygulamaları yapma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sanatsal Anatomi, Burne Hogarth, Engin Yay., İstanbul, 2005. ISBN 975-379-233-
Notlar
Barrington Barber, Çizimin Sırları 1, Temel Karakalem Teknikleri, 2013 Parramon, Jose Maria, Çizim ve resim sanatı : tarihsel gelişim, malzemeler, teknikler ve uygulama, Remzi Kitabevi, 1995 Işık ve Gölge, Jose M. Parramon, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1998.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gördüklerini algılama ve resimsel olarak ifade etme becerisi gelişecek. |
ÖÇ02 | Objeler ile biçimleri, hacimleri, çevreleri arasında bağlantı kuracak ve bunları kendi çizgisel diliyle ifade edebilecek. |
ÖÇ03 | Sanatsal projenin yaratımı ve sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine ulaşacak. |
ÖÇ04 | Seçmiş olduğu biçim dilini kullanarak yorumlayabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Açılış dersi ve Desen dersinde daha once öğrenilen kavramların tekrarı ve çizim alıştırmaları | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Perspektif ve derinlik. Desende hacim ve derinlik anlayışının tartışılması ve klasik örneklerle pekiştirilmesi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Hacim ve derinlik etkisi için ustaların kullandıkları farklı tekniklerin incelenmesi ve sonuçlar üzerinden notlar alınması | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Işık-gölge ve koyu-açık kavramlarının desendeki öneminin anlatılması, örneklenmesi ve cansız modelden akrilik boya ile kompozisyon çalışmaları | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Cansız modelden oluşan bir kompozisyonun çizim çalışmaları. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Canlı modelden kompozisyon çalışması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Öğrencinin her detayı incelenmiş bitmiş çalışmalarına ulaşması için eleştiriler. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
9 | Öğrencilerin canlı model, obje ve mekanı içeren bir kompozisyonu yorumlayarak çalışmaları. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Daha once alınan desen bilgilerinin sınanabileceği bir kompozisyon ile öğrencinin kendi seçeceği bir teknikle desen çalışılması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Öğrencinin kendi seçeceği bir teknikle kompozisyon kurması. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Çalışmalara kritik yapılması. Kompozisyon önerilerinde bulunulması. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Öğrencinin kendi seçeceği bir teknikle kompozisyon kurması. Çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Dönem boyunca yapılan alıştırmaların sınanabileceği bir kompozisyon ile desen çalışmasının öğrencinin kendi seçeceği bir teknikle çalışılması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
15 | Çalışmaların eksiklerinin tamamlanması ve sergiye hazırlık. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Portfolyo, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Portfolyo, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |