SRS433 Desen Teknikleri 1

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS433
Ad Desen Teknikleri 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Farklı desen örneklerini inceleme, farklı teknik ve tarzda desen çizme yeteneklerini geliştirme, kendine özel tarz oluşturma ve bireysel özgün yaratımlar için öğrenciyi desteklemek.

Dersin İçeriği

Ünlü sanatçıların desen örneklerini inceleme ve tartışmalar, farklı teknikler ve tarzlarda desen uygulamaları yapma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sanatsal Anatomi, Burne Hogarth, Engin Yay., İstanbul, 2005. ISBN 975-379-233-

Notlar

Barrington Barber, Çizimin Sırları 1, Temel Karakalem Teknikleri, 2013 Parramon, Jose Maria, Çizim ve resim sanatı : tarihsel gelişim, malzemeler, teknikler ve uygulama, Remzi Kitabevi, 1995 Işık ve Gölge, Jose M. Parramon, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1998.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gördüklerini algılama ve resimsel olarak ifade etme becerisi gelişecek.
ÖÇ02 Objeler ile biçimleri, hacimleri, çevreleri arasında bağlantı kuracak ve bunları kendi çizgisel diliyle ifade edebilecek.
ÖÇ03 Sanatsal projenin yaratımı ve sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine ulaşacak.
ÖÇ04 Seçmiş olduğu biçim dilini kullanarak yorumlayabilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Açılış dersi ve Desen dersinde daha once öğrenilen kavramların tekrarı ve çizim alıştırmaları Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Perspektif ve derinlik. Desende hacim ve derinlik anlayışının tartışılması ve klasik örneklerle pekiştirilmesi. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Hacim ve derinlik etkisi için ustaların kullandıkları farklı tekniklerin incelenmesi ve sonuçlar üzerinden notlar alınması Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Işık-gölge ve koyu-açık kavramlarının desendeki öneminin anlatılması, örneklenmesi ve cansız modelden akrilik boya ile kompozisyon çalışmaları Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Cansız modelden oluşan bir kompozisyonun çizim çalışmaları. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Canlı modelden kompozisyon çalışması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Öğrencinin her detayı incelenmiş bitmiş çalışmalarına ulaşması için eleştiriler. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Yazılı Sınav
9 Öğrencilerin canlı model, obje ve mekanı içeren bir kompozisyonu yorumlayarak çalışmaları. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Daha once alınan desen bilgilerinin sınanabileceği bir kompozisyon ile öğrencinin kendi seçeceği bir teknikle desen çalışılması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Öğrencinin kendi seçeceği bir teknikle kompozisyon kurması. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 Çalışmalara kritik yapılması. Kompozisyon önerilerinde bulunulması. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Öğrencinin kendi seçeceği bir teknikle kompozisyon kurması. Çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
14 Dönem boyunca yapılan alıştırmaların sınanabileceği bir kompozisyon ile desen çalışmasının öğrencinin kendi seçeceği bir teknikle çalışılması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
15 Çalışmaların eksiklerinin tamamlanması ve sergiye hazırlık. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Portfolyo, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Portfolyo, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 16 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:00