Genel Bilgi
Kod | ELTS700 |
Ad | Seminar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BEDİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CEM CAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. RANA YILDIRIM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HASAN BEDİR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZUHAL OKAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERDOĞAN BADA (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YONCA ÖZKAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GÜLDEN İLİN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sunu yapma tekniklerini ve bilgilerini geliştirme
Dersin İçeriği
Yüksek lisans öğrencilerinin, ilgi duydukları belirli konularda hem kendilerinin hem de katılımcıların bakış açılarını genişletmek ve bilimsel araştırma teknikleri ve yayın etiği yelpazesini genişletmek için farklı konular tasarlamaları ve sunmaları beklenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Danışmanın önereceği ve öğrencinin ulaşabildiği kütüphane ve internet kaynakları
Notlar
Danışman
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersin sonunda öğrenciler, • Araştırma fikrini, metodolojisini, modelini ve sonuçlarını kolayca sindirilebilir bir şekilde sunar |
ÖÇ02 | Öğrenciler, akademik İngilizce ile kısa ve net bir şekilde yazabileceklerdir. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, araştırmayı sunarken veya tartışırken/eleştirirken kaygılarının üstesinden gelebileceklerdir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler yapıcı tartışmalar ve hakem raporları sunabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kişilerarası iletişim becerileri ve yetenekleri | İlgili kaynakları kullanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Teknoloji kullanım becerileri | Eski teknoloji ve yeniyi karşılaştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | Kültürel Duyarlılık ve Çeşitlilik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
4 | Nicel araştırma yöntemleri | Verilen linklerden video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Nitel araştırma yöntemleri | Nicel ve Nitel yöntemleri karşılaştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kritik Düşünme becerileri ve uygulaması | Soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Etik ve Sosyal Sorumluluk | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Proje Geliştirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Yönetim Bilgi ve Becerileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Araştırma fikri ve metodolojisi araştırması sunma | Etkili sunum teknikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Araştırma fikri geliştirme ve sunma | Sunu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Görüşme ve Geri dönüt verme | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | öğrencilerin sunumlarını ve yazılarını geliştirmek için tavsiye vermek | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yapıcı eleştiri yapmayı öğretmek | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Araştırma için bir çerçeve planlama | Materyal Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |