ELTS700 Seminar

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELTS700
Ad Seminar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN BEDİR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CEM CAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. RANA YILDIRIM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HASAN BEDİR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZUHAL OKAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERDOĞAN BADA (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YONCA ÖZKAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜLDEN İLİN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sunu yapma tekniklerini ve bilgilerini geliştirme

Dersin İçeriği

Yüksek lisans öğrencilerinin, ilgi duydukları belirli konularda hem kendilerinin hem de katılımcıların bakış açılarını genişletmek ve bilimsel araştırma teknikleri ve yayın etiği yelpazesini genişletmek için farklı konular tasarlamaları ve sunmaları beklenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Danışmanın önereceği ve öğrencinin ulaşabildiği kütüphane ve internet kaynakları

Notlar

Danışman


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dersin sonunda öğrenciler, • Araştırma fikrini, metodolojisini, modelini ve sonuçlarını kolayca sindirilebilir bir şekilde sunar
ÖÇ02 Öğrenciler, akademik İngilizce ile kısa ve net bir şekilde yazabileceklerdir.
ÖÇ03 Öğrenciler, araştırmayı sunarken veya tartışırken/eleştirirken kaygılarının üstesinden gelebileceklerdir.
ÖÇ04 Öğrenciler yapıcı tartışmalar ve hakem raporları sunabilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kişilerarası iletişim becerileri ve yetenekleri İlgili kaynakları kullanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Teknoloji kullanım becerileri Eski teknoloji ve yeniyi karşılaştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
3 Kültürel Duyarlılık ve Çeşitlilik Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
4 Nicel araştırma yöntemleri Verilen linklerden video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Nitel araştırma yöntemleri Nicel ve Nitel yöntemleri karşılaştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kritik Düşünme becerileri ve uygulaması Soru hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Etik ve Sosyal Sorumluluk Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
8 Ara Sınavlar Proje Geliştirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Yönetim Bilgi ve Becerileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Araştırma fikri ve metodolojisi araştırması sunma Etkili sunum teknikleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Araştırma fikri geliştirme ve sunma Sunu Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Görüşme ve Geri dönüt verme Sunum Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 öğrencilerin sunumlarını ve yazılarını geliştirmek için tavsiye vermek okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Yapıcı eleştiri yapmayı öğretmek Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Araştırma için bir çerçeve planlama Materyal Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları çalışma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları proje hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 12 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 20 40
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.12.2024 02:08