Genel Bilgi
Kod | ME715 |
Ad | Matematik Öğretiminde Program Geliştirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, program geliştirmedeki temel kavramları, program geliştirmeye duyulan gereksinimi, program geliştirmeye dayalı uygulanan modelleri, matematik öğretim programlarını etkileyen bilimsel gelişmeleri, matematik öğretim programının hedeflerini, içeriğini, öğrenme öğretme süreçlerini ve ölçme değerlendirilme tekniklerini incelemektir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında, program geliştirme kavramı, program geliştirmeye duyulan gereksinim, program geliştirmeye dayalı uygulanan modeller, matematik programlarını etkileyen gelişmeler, matematik öğretim programının hedefleri, matematik öğretim programının içeriği, matematik öğretim programının öğrenme öğretme süreci, matematik öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin çalışmalar incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Lester,F. K. (2007) Second Handbook and Research on Mathematics Teaching and Learning. Information Age Publishing (IAP).
Notlar
Lester,F. K. (2007) Second Handbook and Research on Mathematics Teaching and Learning. Information Age Publishing (IAP). https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik öğretim programındaki temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Matematik öğretim programının geliştirilmesiyle ilgili süreçleri açıklar. |
ÖÇ03 | Matematik dersine uygun program geliştirme modellerinin özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Matematik dersine uygun program geliştirme modellerinin özelliklerini tartışır. |
ÖÇ05 | Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programlarındaki standartları değerlendirir. |
ÖÇ06 | Çeşitli ülkelerde uygulanan matematik öğretim programları ile ülkemizde uygulanan öğretim programlarını karşılaştırır. |
ÖÇ07 | Güncel matematik öğretim programının öğeleri (hedef, içerik öğrenme öğretme süreci, değerlendirme) önceki matematik öğretim programları bağlamında tartışır. |
ÖÇ08 | Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisini analiz eder. |
ÖÇ09 | Ortaokul düzeyinde örnek bir matematik öğretim programı tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematik öğretim programındaki temel kavramlar | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Development stages of the mathematics curriculum in the historical process of development | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Matematik dersine uygun program geliştirme modelleri | Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Matematik dersine uygun program geliştirme modellerinin güncel program bağlamında değerlendirilmesi | Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programlarındaki standartları (Ör: NCTM) | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Güncel matematik öğretim programının öğeleri incelenmesi (Hedef boyutu) | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Güncel matematik öğretim programının öğeleri incelenmesi (Öğrenme alanı içerik boyutu) | Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Güncel matematik öğretim programının öğeleri incelenmesi (Öğrenme öğretme boyutu) | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Güncel matematik öğretim programının öğeleri önceki matematik öğretim programları bağlamında tartışılması | Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Güncel matematik öğretim programının öğeleri incelenmesi (Değerlendirme boyutu) | Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Çeşitli ülkelerde uygulanan matematik öğretim programları ile ülkemizde uygulanan öğretim programlarının karşılaştırılması | Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla karşılaştırılması | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ortaokul düzeyinde örnek bir matematik öğretim programı tasarlanması | Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Tasarlanan örnek matematik öğretim programlarının incelenmesi | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |