ME715 Matematik Öğretiminde Program Geliştirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME715
Ad Matematik Öğretiminde Program Geliştirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, program geliştirmedeki temel kavramları, program geliştirmeye duyulan gereksinimi, program geliştirmeye dayalı uygulanan modelleri, matematik öğretim programlarını etkileyen bilimsel gelişmeleri, matematik öğretim programının hedeflerini, içeriğini, öğrenme öğretme süreçlerini ve ölçme değerlendirilme tekniklerini incelemektir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, program geliştirme kavramı, program geliştirmeye duyulan gereksinim, program geliştirmeye dayalı uygulanan modeller, matematik programlarını etkileyen gelişmeler, matematik öğretim programının hedefleri, matematik öğretim programının içeriği, matematik öğretim programının öğrenme öğretme süreci, matematik öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin çalışmalar incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Lester,F. K. (2007) Second Handbook and Research on Mathematics Teaching and Learning. Information Age Publishing (IAP).

Notlar

Lester,F. K. (2007) Second Handbook and Research on Mathematics Teaching and Learning. Information Age Publishing (IAP). https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik öğretim programındaki temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Matematik öğretim programının geliştirilmesiyle ilgili süreçleri açıklar.
ÖÇ03 Matematik dersine uygun program geliştirme modellerinin özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 Matematik dersine uygun program geliştirme modellerinin özelliklerini tartışır.
ÖÇ05 Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programlarındaki standartları değerlendirir.
ÖÇ06 Çeşitli ülkelerde uygulanan matematik öğretim programları ile ülkemizde uygulanan öğretim programlarını karşılaştırır.
ÖÇ07 Güncel matematik öğretim programının öğeleri (hedef, içerik öğrenme öğretme süreci, değerlendirme) önceki matematik öğretim programları bağlamında tartışır.
ÖÇ08 Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisini analiz eder.
ÖÇ09 Ortaokul düzeyinde örnek bir matematik öğretim programı tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematik öğretim programındaki temel kavramlar Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Development stages of the mathematics curriculum in the historical process of development Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Matematik dersine uygun program geliştirme modelleri Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Matematik dersine uygun program geliştirme modellerinin güncel program bağlamında değerlendirilmesi Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programlarındaki standartları (Ör: NCTM) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Güncel matematik öğretim programının öğeleri incelenmesi (Hedef boyutu) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Güncel matematik öğretim programının öğeleri incelenmesi (Öğrenme alanı içerik boyutu) Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Güncel matematik öğretim programının öğeleri incelenmesi (Öğrenme öğretme boyutu) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Güncel matematik öğretim programının öğeleri önceki matematik öğretim programları bağlamında tartışılması Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Güncel matematik öğretim programının öğeleri incelenmesi (Değerlendirme boyutu) Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Çeşitli ülkelerde uygulanan matematik öğretim programları ile ülkemizde uygulanan öğretim programlarının karşılaştırılması Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla karşılaştırılması Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Ortaokul düzeyinde örnek bir matematik öğretim programı tasarlanması Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Tasarlanan örnek matematik öğretim programlarının incelenmesi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.12.2024 02:25