Genel Bilgi
Kod | ME734 |
Ad | Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitim araştırmalarının genel değerlendirmesini yapmak, Matematik eğitiminde bir araştırma projesi planlamak, Planlanan projeyi yürütmek; Tamamlanan nicel veya nitel araştırmanın değerlendirmesini yapmak; Tamamlanan araştırmayı rapora dönüştürmek.
Dersin İçeriği
Bir araştırmanın aşamaları, Literatür taraması, Araştırmanın gerekçesinin, probleminin ve amacının belirlenmesi, veri toplama araçları, nitel ve nicel verilerin analizinde farklı yaklaşımlar, araştırma önerisi hazırlama
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok.
Kaynaklar
1. Fraenkel, J.& Wallen, N. (2018). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Higher Education.(Seventh Edition). 2. Research in Mathematics Education. Taylor & Francis publication.
Notlar
3. Kelly, A. E. 1999; Handbook of Research Design in Mathematics and Science Education,Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik eğitiminde bir araştırma nasıl planlanır, nasıl yürütülür, nasıl değerlendirilir ve nasıl rapora dönüştürülür konularını sorgular. |
ÖÇ02 | Matematik eğitiminde literatürdeki boşluğa göre bir araştırma planlar. |
ÖÇ03 | Nitel ve nicel veri toplama teknikleri hakkında bilgi ve becerilerini geliştirir |
ÖÇ04 | Toplamış oldukları verileri analiz eder |
ÖÇ05 | Matematik eğitiminde teknolojik gelişmeleri takip eder. |
ÖÇ06 | Matematik eğitiminde yapmış olduğu araştırmasını raporlaştırır. |
ÖÇ07 | Matematik eğitiminde yapmış olduğu araştırmasını bilim topluluğu önünde sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematik öğretmeni yetiştirme 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Matematik öğretmeni yetiştirme 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Matematik öğretimde öğretim stratejileri 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Matematik öğretimde öğretim stratejileri 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Matematikte bilimsel bilginin elde edilmesi 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Matematikte bilimsel bilginin elde edilmesi 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Altarnatif kavramlar ve kavram değişimleri 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Altarnatif kavramlar ve kavram değişimleri 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Matematik eğitimi programlarının amacı 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Matematik eğitimi programlarının amacı 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Okul dışı matematik eğitimi 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Okul dışı matematik eğitimi 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |