EFMZ211 Öğretim Teknolojileri

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ211
Ad Öğretim Teknolojileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun yada sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu öğretim materyalleri geliştirilmesi, öğretim süreçlerinin geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, internet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.

Dersin İçeriği

Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilecek öğretim teknolojileri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ateş, A., Başboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., Erisen, Y., Oral, B., Taşlı, H., Tekinarslan, H. & Yağcı, E. 82007) "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı." (Ed.) Demirel, Ö. & Altun, E. Ankara: Pegema Yayıncılık. Seferoğlu, S, S. (2006). "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı." Ankara: Pegema Yayıncılık.

Notlar

Selvi, K. (2008). "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı" Ankara: Anı Yayıncılık. Yalın, H. İ. (2002). "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme." 7. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretmen adayı görsel tasarım kurallarına uygun, çeşitli özelliklere sahip öğretim materyalleri geliştirebilecektir.
ÖÇ02 Öğretmen adayı öğretim materyallerinin seçiminde önemli rol oynayan faktörlere göre öğretim materyalini seçebilecektir.
ÖÇ03 Öğretmen adayı öğretim materyallerini farklı derslerde ve konularda etkili kullanabilecektir.
ÖÇ04 Öğretimde yararlanılan çeşitli araç-gereçleri tanıyabilme ve kullanabilme;
ÖÇ05 Kendi alanına ait öğretim materyalleri tasarlayabilme;
ÖÇ06 Öğretim materyalleri hazırlayarak bir ders anlatabilme;
ÖÇ07 İletişim araç ve yöntemlerini tanıyarak kullanabilme;
ÖÇ08 Ortamına uygun öğretim materyali seçebilme, hazırlayabilme;
ÖÇ09 Çağdaş ve güncel öğretim materyallerini takip edebilme ;


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin hedeflerinin belirtilmesi ve öğretim yöntem sisteminin tanıtılması Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Eğitim, öğretim, eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojisi kavramları Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Öğretim teknolojileri ve iletişim Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Mesaj tasarımı Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Görsel tasarım ilkeleri Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Araç-gereçlerin seçimi ve hazırlanma ilkeleri (Etkili sunu teknikleri) Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
7 Teknoloji planlaması Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Ön hazırlık bulunmamaktadır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğretim araç gereçleri Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Bilgisayar destekli eğitim ve öğrenme Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 Öğretim teknolojilerinin değerlendirilmesi Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma, Anlatım
12 Türkiyede ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu (Makale sunumu) Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sunum Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Sunum 2 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Sunum 3 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön hazırlık bulunmamaktadır. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön hazırlık bulunmamaktadır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 8 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 12 24
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 12:55