Genel Bilgi
Kod | ME809 |
Ad | Çeşitli Ülkelerdeki Matematik Öğretim Programlarının İncelenmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında, çeşitli ülkelerin matematik öğretim programlarının incelenmesi; bu programlar arasında karşılaştırmaların yapılması ve uluslararası bir programda olması gereken program öğelerinin tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında, çeşitli ülkelerin matematik öğretim programlarının incelenmesi; bu programlar arasında karşılaştırmaların yapılması ve uluslararası bir programda olması gereken program öğelerinin neler olması gerektiği üzerinde durulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (9th ed.). Toronto: Pearson.Cathcart, W. G. , Pothier, Y. M. , Vance, J. H. ve Bezuk, N. S. (2006). Learning Mathematics in Elementary and Middle Schools. Upper Saddle River, NJ: Pearon Merrill Prentice Hall.
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı ülkelerde uygulanan güncel matematik öğretim programları arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder |
ÖÇ02 | Uluslararası düzeyde örnek bir matematik öğretim programı tasarlar ve geliştirir. |
ÖÇ03 | Çeşitli ülkelerde uygulanan matematik öğretim programları ile Türkiye'deki matematik öğretim programı arasındaki benzerlikleri değerlendirir. |
ÖÇ04 | Farklı ülkelerde uygulanan matematik öğretim programları ile Türkiye'deki matematik öğretim programı arasındaki farklılıkları analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve Program geliştirmedeki temel kavramlar | Genel Bilgi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Programların değişmesini gerekli kılan nedenler ve program geliştirme modelleri | Konuyla ilgili çalışmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Matematik öğretim programında yeni eğilimler | Konuyla ilgili çalışmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
4 | Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programınlarındaki kazanımlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programınlarındaki standartların incelenmesi ve değerlendirilmesi | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programlarının öğrenme alanları kapsamında incelenmesi ve değerlendirilmesi | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programının alt öğrenme alanları kapsamında incelenmesi ve değerlendirilmesi | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Genel Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programındaki öğrenme öğretme süreçlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
10 | Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programının ölçme ve değerlendirme kapsamında incelenmesi ve değerlendirilmesi | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programlarının incelenmesi (Uzak doğu ülkeleri ) | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programlarının incelenmesi (Avrupa Birliği Ülkeleri) | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programlarının incelenmesi(Amerika'daki eyaletler) | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Çeşitli ülkelerdeki matematik öğretim programlarının incelenmesi(OECD Ülkeleri) | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | İncelenen programlar doğrultusunda matematik öğretim programının tasarlanması ve sunulması | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Dersin genel değerlendirmesi | Dönem boyunca yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Final sınavı | General Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,88 | ||
AKTS | 8 AKTS |