ME818 Matematik Eğitiminde Alan Araştırmaları ve Etik

8 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME818
Ad Matematik Eğitiminde Alan Araştırmaları ve Etik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders kapsamında matematik eğitimi alanında öne çıkan güncel araştırma konuları ve bu konular üzerine örnek makaleler incelenecektir. Educational Studies in Mathematics, Journal for research in Mathematics Education,Internatıonal Journal For Technology in Mathematıcs Educatıon gibi dergilerin son 5 yılda yayınlanan makaleler tartışılacaktır.

Dersin İçeriği

Matematik kavramlarının öğretimi, matematik eğitiminde kavram yanılgıları, matematik okuryazarlığı, sosyo-bilimsel konular, analoji, matematik öğretiminde model kullanımı, işbirlikli öğrenme gibi öğretim yöntemleri.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Gürbüz, S., & Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 271.

Notlar

İnyetnet kaynakalrı google akademik


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanındaki güncel araştırmalar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 İlgilendiği araştırma alanında nasıl bir yol izlemesi gerektiğini bilir.
ÖÇ03 İncelediği bilimsel araştırmaların bilimsel etiğe uygun olup olmadığını saptayabilir.
ÖÇ04 Alanındaki çalışmalarda ahlak ve etik kuralları hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alan Araştırmaları I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Alan Araştırmaları II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Alan Araştırmaları III İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Araştırmacı Ahlak ve Etiği I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Araştırmacı Ahlak ve Etiği II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Alan araştırmalarında ahlak ve etik I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Alan araştırmalarında ahlak ve etik II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Alan araştırmalarında ahlak ve etik III İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Matematik Okuryazarlığı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Matematik eğitiminde kavram yanılgıları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Alanda model kullanımı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Alanda işbirlikli öğrenme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 İlgili alanda araştırma taslağı oluşturma I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 İlgili alanda araştırma taslağı oluşturma II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders dökümanlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders dökümanlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 198
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,92
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 04:28