EFMZ109 Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ109
Ad Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğretmen adaylarının çalışma hayatının beklentileri konusunda kariyer farkındalığı oluşturmaları, öğrenim süreçlerini en iyi şekilde değerlendirerek mezuniyet sonrası çalışma hayatlarını planlamaları, niteliklerine uygun alanlarda kariyer yollarını seçebilmeleri ve kendi beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun kariyer alternatiflerini doğru şekilde değerlendirebilmeleri hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

BBu dersin içerinde, kariyer ve meslek kavramları açıklanmakta, öğretmenlik mesleği ve koşullarının tanıtımını yapılmakta, öğretmenlik lisansının alınmasından sonra kariyer şekillendirmesinin nasıl olacağına ilişkin bilgiler verilmektedir. Özel kurumlar ve devlet okullarında öğretmen olarak çalışmak veya okul yöneticiliği yapmak gibi alternatiflere ilişkin bilgi ve deneyimler kazandırılmaktadır. Akademik kariyer yolunu seçmeye ilişkin süreç ve yeterlik bilgileri paylaşılmakta, yurt dışı alternatiflere ilişkin de bilgiler verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Öztemel, K. (2022). Kariyer planlama ve geliştirme (4. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Taş, A. ve Aytaç, T. (2021). Kariyer Planlama ve Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Aytac, S. (2006). Çalışma Yaşamında Kariyer Yönetimi Planlaması Gelişimi ve Sorunları. Bursa: Ezgi yayınevi.

Notlar

Konuyla ilgili çevrimiçi kaynaklar; makaleler, tezler, araştırma raporları, kongre kitapları, sunular


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kariyer ve meslek kavramını açıklar.
ÖÇ02 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini ve koşullarını kavrar.
ÖÇ03 Okul yöneticiliği ve koşullarına ilişkin sürecini açıklar.
ÖÇ04 Meslek yaşamında öğretmenlik ve okul yöneticiliğinin özelliklerini karşılaştırır.
ÖÇ05 Akademik kariyer yapmaya ilişkin süreci tanır.
ÖÇ06 Farklı ülkelerdeki öğretmenlik kariyer yollarını analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve dersin tanıtımı Genel açıklama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kariyer ve meslek kavramı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
3 Öğretmenlik mesleği ve koşulları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Öğretmenlik mesleğinin yaşamdaki yeri ve önemi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Okul yöneticiliği ve şartları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Farklı okul türlerinde görev yapan öğretmen ve yöneticilerin meslek yaşamının değerlendirilmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Akademisyenlik mesleği nin özellikleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Akademisyenlik mesleği ve koşulları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 yurt içinde eğitim alanında kariyer alternatifleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 yurt dışında eğitim alanında kariyer alternatifleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Taslak kariyer planı İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
13 Mesleğe yönelik sorunlar nelerdir? İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Mesleğe yönelik sorunların çözüm önerileri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Dersin genel değerlendirilmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav çalışması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav çalışması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2024 08:24