Genel Bilgi
Kod | SRS227 |
Ad | Desen 3 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kompozisyon , perspektif, oran, orantı bilgileri doğrultusunda canlı model üzerinden etüdler yapılır, artistik yaratıcılığın geliştirilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği
Canlı veya cansız maketler kullanılarak, kalemle kağıt üzerine etütler yapılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Desen Teknik ve Malzemeleri / Nurdan Karasu Gökçe, Nazım Mehmet
Notlar
Çizimin Sırları 1: Temel Karakalem Teknikleri, The Fundamentals of Drawing / Barrington Barber; çev. Manolya Aşık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu ders sonunda öğrenciler, boşluk-doluluk ilgisi üzerinden mekanı algılayıp gördükleri 3 boyutlu bir formu bu mekan içinde, çevresel ilişkilerine göre yerleştirir. |
ÖÇ02 | Bu ders sonunda öğrenciler, kurşun kalem kullanarak düşündükleri bir yapıyı farklı yönlerden çizip, tasarlar. |
ÖÇ03 | Bu ders sonunda öğrenciler, el ve akıl koordinasyonlarını geliştirerek gördükleri 3 boyutlu bir cismi 2 boyutlu bir yüzeye çizer. |
ÖÇ04 | Bu ders sonunda öğrenciler, canlı-cansız model üzerinden oran-orantı, kompozisyon, perspektif bilgilerini geliştirip serbest çalışmalarında bu bilgi ve beceriyi kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oran, ölçü ve plan kavramı, geometrik hacimlerde plan ilişkilerinin anlatımı. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | Canlı modelden eskiz ve çizimler. Geometrik formların kroki çalışmaları. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | Desende açık-koyu, ön-arka, küçük-büyük ilişkisi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Canlı modelden desen çalışması: Açık-koyu, ön-arka, küçük-büyük ilişkisi | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | Durağan canlı ve cansız modelden desen çalışmaları. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Oluşturulan cansız obje kompozisyonunun kroki çalışmaları. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Yazılı Sınav |
9 | Desende çizgisel değerlerin kullanımı ve geliştirilmesi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
10 | Çizgisel değerlerin kullanımı ve geliştirilmesi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Canlı modelden desen çalışması: Uzun süreli etüt çalışması. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
12 | Canlı modelden desen çalışması. Farklı uzuvlarda detay çalışması. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Canlı modelden desen çalışması. El etüdü. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Canlı modelden desen çalışması. Kol etüdü. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Çalışmaların kritik yapılması. Kısa süreli eskiz çizimleri. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,24 | ||
AKTS | 3 AKTS |