Genel Bilgi
Kod | PGÖ712 |
Ad | Öğretimde Yeni Yaklaşım ve Uygulamalar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEDİHA SARI |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, öğretimde son yıllarda önemi artan çağdaş yaklaşımların derinlemesine incelenmesi ve bu yaklaşımların okul ortamlarındaki uygulamalarına dönük çalışmaların yapılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu derste yapılandırmacılık, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, kavram öğretimi, öğrenme stillerine dayalı öğretim, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi, değer eğitimi, bağlam temelli öğrenme, ters yüz öğrenme gibi öğretim model ve yaklaşımları ele alınmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Öğretimde kullanılan temel strateji ve yöntemlere dair ön bilgi sahibi olma
Kaynaklar
Cruickshank, D. R., Jenkins, D. B. &, Metcalf, K. K. (2006). The act of teaching (4thEdt.). Boston: McGrawHill.
Notlar
Konuyla ilgili dijital veri tabanları, makaleler, tezler, dergiler, videolar, sunular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş öğretim yaklaşımlarını karşılaştırır, benzerlik ve farklılıklarını ifade eder. |
ÖÇ02 | Okul ortamında çağdaş öğretim yaklaşımlarının uygulanmasında karşılaşılan problemlere ilişkin farkındalık geliştirir. |
ÖÇ03 | Okul ortamında cagdas öğretim yaklasımlarının uygulanmasında karsilaşılan problemlere çözüm üretir. |
ÖÇ04 | Çağdaş öğretim yaklaşımlarının etkililiğini arttırmaya yönelik önerilerde bulunur. |
ÖÇ05 | Son yıllarda önemi artan çağdaş öğretim yaklaşımlarının genel özelliklerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, eğitim programları ve öğretim alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim programları ve öğretim alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim programları ve öğretimi incelemeye yönelik teknik ve ölçme araçlarını uygular ve geliştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim programları ve öğretim kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimlerle eğitim programları ve öğretim alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim programları ve öğretim alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim programları ve öğretim uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alı | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Eğitim programları ve öğretime dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim programları ve öğretim alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı ve görev dağılımı | İlgili kaynakların okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Etkili öğrenme ve Öğretimin Genel İlkeleri-1 | İlgili kaynakların okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Etkili öğrenme ve Öğretimin Genel İlkeleri-2 | İlgili kaynakların okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yapılandırmacılık | İlgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Çoklu Zekâ-1 | İlgili literatürü tarayıp raporlaştırma, sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Çoklu Zeka-2 | İlgili literatürü tarayıp raporlaştırma, sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Rol Oynama |
7 | Probleme Dayalı Öğrenme | İlgili literatürü tarama ve bir sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Proje Temelli Öğrenme | İlgili literatür hazırlama ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Beyin Temelli öğrenme | İlgili literatür taraması ve sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Kavram Öğretimi | Literatürü tarayıp kavram örnekleri hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim | Literatürü tarayıp bir sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Örnek Olay |
13 | Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Öğretimi | Literatürü tarayarak bir sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Problem Çözme |
14 | Eğitimde Teknoloji Kullanımına Dayalı Yeni Uygulamalar | Literatürü tarayarak bir sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Problem Çözme |
15 | Dersin genel değerlendirmesi ve öğrenci dönütleri | Dönem boyunca işlenen konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | Proje ödevlerinin tamamlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Donem Sonu ödevlerinin teslim edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |