Genel Bilgi
Kod | ALMS214 |
Ad | Çocuklar İçin Edebiyat |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çağdaş edebiyat ürünleri aracılığı ile çocuk edebiyatının çocuğun dilsel ve ruhsal gelişimine katkısı irdelenecektir.
Dersin İçeriği
Çocukların gelişim özellikleri; duygu, düşünce ve hayal dünyaları, çocuk edebiyatının özellikleri ve önemi, çocuk edebiyatı türleri, çocuk edebiyatının gelişimi
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Öğretim elemanının hazırladığı ders notu
Notlar
Elkind, F. (1995). Çocuk ve Toplum-Çocuğun Toplumsallaşması (N. Güngör, Çev.). İstanbul: Gündoğan Yayıncılık. Plath, M.; Mannhaupt, G. (2008). Kinder-Lesen-Literatur. Hohengehren: Schneider Demirel, Ş.; Çeçen, M.A.; Seven, S.; Tozlu, N.; Uludağ,M.E. (2010). Edebi Metinlerle çocuk edebiyatı. Ankara: Pegem Ewers, H.H. (2000). Literatur für Kinder und Jugendliche. München: Fink Knobloch, J., & Dahrendorf, M. (2001). Offener Unterricht mit Kinder- und Jugendliteratur. Hohengehren: Schneider Verlag.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuğa yönelik edebi eserlerde bulunması gereken özellikleri tanır |
ÖÇ02 | Edebiyatın, çocuğun gelişimindeki temel ilkeler olan bilişsel, ruhsal ve sosyal yönüne artı değer kattığını bilir |
ÖÇ03 | Edebiyatın çocuğa görelik ilkeleri olan dil ve üslup, eğitsellik ve okuma alışkanlığı teşvikinin olduğunu bilir |
ÖÇ04 | Edebiyatın çocuğun söz varlığını, cümle kurma yeteneğini ve okuma alışkanlığını geliştirdiğini bilir |
ÖÇ05 | Çocuk edebiyatının çocuktaki cümle kurma yeteneğini geliştirdiğini öğrenir |
ÖÇ06 | Çocuklar için edebiyatın çocuktaki fantastik dünyayı zenginleştirdiğini kavrar |
ÖÇ07 | Çocuk edebiyatının değerler eğitimi aktardığını kavrar. |
ÖÇ08 | Çocuk edebiyatının çocuğun psiko-sosyal gelişimine katkı sağladığını kavrar. |
ÖÇ09 | Çocuk edebiyatının çocuktaki fantastik dünyayı canlandırdığını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuk kavramının tanımı | Ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Çocukluk kavramının tanımı | Çocukluk kavramının araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
3 | Çocuğun gelişim özellikleri | Çocuğun gelişim özelliklerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Çocuğun bilişsel ve fiziksel gelişimi | Çocuğun bilişsel ve fiziksel gelişimini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Çocukta dil gelişimi ve dil-düşünce ve yaratıcılık arasındaki ilişki | Çocuktaki dil ve yaratıcılık arasındaki ilişki kavrama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Çocuklar için edebiyatın tanımı | Çocuk edebiyatının tanımını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Edebiyatın çocuğun gelişimi açısından önemi | Edebiyatın çocuğun gelişimine katkısını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Edebi metinlerle çocuğun gelişimine katkı sunmak | Edebi metinleri ayırt etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Edebi metin olarak masal ve masallarda aranılan nitelikler | Masalları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Edebi metin olarak fabl ve çocuk eğitiminde fabl türünün yeri ve önemi | Fabl ve özelliklerini bilme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
12 | Edebi metin olarak efsanelerin özellikleri | Efsaneleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Edebi metin olarak şiir. Şiirin çocuktaki dil becerisini geliştirmeye katkısı | Şiiri bilme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Edebi metin olarak tiyatro. Geleneksel Türk tiyatrosu | Tiyatronun özelliklerini bilme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
15 | Edebi metin olarak biyografi. Otobiyografi ve yarı otobiyografi arasındaki farkı bilebilme | Otobiyografi özelliklerini bilme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
16 | Genel tekrar | Konuların genel tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,28 | ||
AKTS | 2 AKTS |