ALMS214 Çocuklar İçin Edebiyat

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS214
Ad Çocuklar İçin Edebiyat
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çağdaş edebiyat ürünleri aracılığı ile çocuk edebiyatının çocuğun dilsel ve ruhsal gelişimine katkısı irdelenecektir.

Dersin İçeriği

Çocukların gelişim özellikleri; duygu, düşünce ve hayal dünyaları, çocuk edebiyatının özellikleri ve önemi, çocuk edebiyatı türleri, çocuk edebiyatının gelişimi

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Öğretim elemanının hazırladığı ders notu

Notlar

Elkind, F. (1995). Çocuk ve Toplum-Çocuğun Toplumsallaşması (N. Güngör, Çev.). İstanbul: Gündoğan Yayıncılık. Plath, M.; Mannhaupt, G. (2008). Kinder-Lesen-Literatur. Hohengehren: Schneider Demirel, Ş.; Çeçen, M.A.; Seven, S.; Tozlu, N.; Uludağ,M.E. (2010). Edebi Metinlerle çocuk edebiyatı. Ankara: Pegem Ewers, H.H. (2000). Literatur für Kinder und Jugendliche. München: Fink Knobloch, J., & Dahrendorf, M. (2001). Offener Unterricht mit Kinder- und Jugendliteratur. Hohengehren: Schneider Verlag.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuğa yönelik edebi eserlerde bulunması gereken özellikleri tanır
ÖÇ02 Edebiyatın, çocuğun gelişimindeki temel ilkeler olan bilişsel, ruhsal ve sosyal yönüne artı değer kattığını bilir
ÖÇ03 Edebiyatın çocuğa görelik ilkeleri olan dil ve üslup, eğitsellik ve okuma alışkanlığı teşvikinin olduğunu bilir
ÖÇ04 Edebiyatın çocuğun söz varlığını, cümle kurma yeteneğini ve okuma alışkanlığını geliştirdiğini bilir
ÖÇ05 Çocuk edebiyatının çocuktaki cümle kurma yeteneğini geliştirdiğini öğrenir
ÖÇ06 Çocuklar için edebiyatın çocuktaki fantastik dünyayı zenginleştirdiğini kavrar
ÖÇ07 Çocuk edebiyatının değerler eğitimi aktardığını kavrar.
ÖÇ08 Çocuk edebiyatının çocuğun psiko-sosyal gelişimine katkı sağladığını kavrar.
ÖÇ09 Çocuk edebiyatının çocuktaki fantastik dünyayı canlandırdığını kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk kavramının tanımı Ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Çocukluk kavramının tanımı Çocukluk kavramının araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
3 Çocuğun gelişim özellikleri Çocuğun gelişim özelliklerini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Çocuğun bilişsel ve fiziksel gelişimi Çocuğun bilişsel ve fiziksel gelişimini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Çocukta dil gelişimi ve dil-düşünce ve yaratıcılık arasındaki ilişki Çocuktaki dil ve yaratıcılık arasındaki ilişki kavrama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
6 Çocuklar için edebiyatın tanımı Çocuk edebiyatının tanımını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Edebiyatın çocuğun gelişimi açısından önemi Edebiyatın çocuğun gelişimine katkısını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Edebi metinlerle çocuğun gelişimine katkı sunmak Edebi metinleri ayırt etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Edebi metin olarak masal ve masallarda aranılan nitelikler Masalları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Edebi metin olarak fabl ve çocuk eğitiminde fabl türünün yeri ve önemi Fabl ve özelliklerini bilme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
12 Edebi metin olarak efsanelerin özellikleri Efsaneleri araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Edebi metin olarak şiir. Şiirin çocuktaki dil becerisini geliştirmeye katkısı Şiiri bilme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Edebi metin olarak tiyatro. Geleneksel Türk tiyatrosu Tiyatronun özelliklerini bilme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
15 Edebi metin olarak biyografi. Otobiyografi ve yarı otobiyografi arasındaki farkı bilebilme Otobiyografi özelliklerini bilme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
16 Genel tekrar Konuların genel tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 2 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 57
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,28
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 11:21