Genel Bilgi
Kod | EFMZ125 |
Ad | Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
.Bu ders, görsel sanatlar öğretmenliğine özgü temel kavramları, mesleğin amacını, önemini, okullarda görsel sanatlar dersinin nasıl işlendiğini ve alanla ilgili başka meslekleri tanıtmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Görsel sanatlar öğretmenliği mesleğinin temel kavramlarını, amacını, önemini, okullarda görsel sanatlar dersinin nasıl işlendiğini gözlemlemeyi ve alanla ilgili başka meslekleri tanıtmayı içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Münire Erden, Öğretmenlik Mesleğine Giriş.
Notlar
Sinem Severbaş, İlköğretim II. kademe ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan sanat eğitimcilerinin sanatçı-öğretmen kavramı bağlamında incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Görsel sanatlar öğretmenliğinin geçmişten günümüze gelişim sürecini açıklar. |
ÖÇ02 | Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Görsel sanatlar öğretmenliğinin önemini tartışır. |
ÖÇ04 | İdeal bir görsel sanatlar öğretmeninin özelliklerini listeler. |
ÖÇ05 | Görsel sanatlar öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları tartışır. |
ÖÇ06 | Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili meslekleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriği, süreci ve ders kaynakları hakkında konuşma. | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Öğretmenlik Mesleği İle İlgili Temel Kavramlar | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Batıda Görsel Sanatlar Öğretmenliği Mesleğinin Tarihçesi | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Türkiye’de Görsel Sanatlar Öğretmenliği Mesleğinin Tarihçesi | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Batıda Görsel Sanatlar Programı | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Türkiye'de Görsel Sanatlar Öğretim Programı | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Okul ve Sınıf Ortamı | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav Soruları Hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Görsel Sanatlar Dersliğinin Fiziksel Ortamı | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Etkili Bir Görsel Sanatlar Öğretmeninde Bulunması Gereken Kişisel Özellikler | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Etkili Bir Görsel Sanatlar Öğretmeninde Bulunması Gereken Mesleki Özellikler | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sanatçı, Araştırmacı Öğretmen Kimliği | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Görsel Sanatlar Alanına Yönelik Meslekler | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Alana Yönelik Kariyer Olanakları | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Görsel Sanatlar Öğretmenliğinin Geleceği | Power point sunusu hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Soruları Hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Soruları Hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |